Vedle těch klasických „akčních" upoutávek se člověku skoro ztratí na první pohled možná neatraktivně nudný, co do velikosti malinký plakát. Je na něm přesně psáno: „výkup králičích kožek." Jako malý kluk jsem spolu s přáteli zvedal úroveň této nudné a nepovedené reklamy fixem. Samozřejmě to byla předpona „před", která byla efektivně napasována před již samo o sobě skvělé slovo „kožek".

Čekám frontu na jízdenku, jenže v tom mě zarazí upoutávka na skvělé „výherní" losy, které můžete mít za pouhých pár korun hned u výdejny jízdních dokladů, ovšem jen pokud jste starší osmnácti let.
Dodatek o nutnosti zletilosti mě pobavil, myslím si, že ani dítě by o takový los nestálo, ačkoliv pestrobarevný papoušek na rubu těchto úžasných, zaručeně výherních, stíracích poukazech by mohl kdejaké dítko zmást.

Nastoupím svou klišé jízdu směr Rakovník, automaticky smetu reklamní letáky do koše, a ani se nestihnu pořádně usadit a přichází další tvrdý reklamní úder. Tentokrát je přímo proti mému zraku umístěn malý reklamní billboard, kde se České dráhy už předem velice omlouvají za výluky a zpoždění na jednotlivých spojích, jelikož právě zkvalitňují náš dopravní komfort.

Při mých bezmála sedmiletých zkušenostech s dojížděním už ani nevím, zdali se mám této reklamě smát nebo začít plakat, jelikož za sedm let jsem toho zažil ve vlaku hodně, ale zkvalitnění dopravního komfortu to tedy rozhodně nebylo. Na druhou stranu, alespoň tento tragikomický poutač pobaví, což není úplně od věci, protože taková čtyřicetiminutová cesta dnešním „vlakem" moc zábavná není.

To už přijíždím do města, doslova nasáknut touto „kvalitní" reklamou, pomalu klopýtám do školy a ptám se sám sebe, zdali bych náhodou neměl znovu začít nosit „fix na hloupé reklamy" u sebe. Když nic jiného, alespoň by se lidé místo čtení zbytečných reklam, které jsou všude kolem nás, při troše štěstí trochu zasmáli.

Matouš Čížek, O8,
GZW Rakovník