Nebojovali jsme pouze s kopci, ale hlavně s našimi těly

Rakovník /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Kola jsou připravena, v batohu jsou vyskládané energetické zásoby na cestu. Vyrážíme. Je pátek, půl páté odpoledne. Spolu se svou přítelkyní Terezou Šarlingrovou vyrážím z Pavlíkova. Čas hraje proti nám.

27.7.2010

Cyklování 2010Foto: Deník/Bianka Joglová

FOTOGALERII
Z CYKLOVÁNÍ SI MŮŽETE
PROHLÉDNOUT ZDE.

Úvodní orientační závod sportovně kulturní akce s názvem Rakovnické cyklování startuje za několik málo desítek minut.

Začínám mít strach, že vše prošvihneme. Před námi je totiž ještě cesta na kole z Pavlíkova do Rakovníka a prezentace. Využívám proto ochoty Jana Poláka a s prosbičkou se dotazuji, zda by mohl nějak narychlo zařídit prezentaci.

S vypětím skoro všech sil, které jsme si chtěli ušetřit na závod, jsme dorazili na Husovo náměstí a přihlásili se. S úsměvem nesu čísla a komentuji: „Máme číslo jako Jágr v repre. To bychom mohli vyhrát“. Po rozhlédnutí kolem sebe jsem od tohoto záměru odstoupil.

Je odstartováno.

Ale ne pro nás. Zatímco jiní se derou co nejrychleji dopředu, my s Terkou setrváváme na místě. Teprve ve chvíli, kdy není na startu takový přetlak, odrazíme se, šlápneme do pedálů, zamáváme a jedeme svádět boj.

Ale ne se soupeři, nýbrž s našimi těly.

Jako zkušenější jezdec, tedy oproti mé přítelkyni, si beru rozhodující slovo. „Pojedeme na rozhlednu. Tam to přeci známe,“ řekl jsem plně rozhodnut.

U Tyršova koupaliště odbočujeme směrem Pavlíkovské vršky.

Prudký kopec nelze zdolat. Sesedáme. Uchopil jsem do každé ruky jedno kolo a hurá kupředu. Po několikaminutové chůzi nasedáme a hledáme první kontrolní bod.

„Tamhle je,“ ukázala Terka a vyjela směrem k němu. Následoval jsem ji. Pokračujeme po námi stanovené trase. Stavíme se v Pavlíkově pro vodu a vyrážíme směrem rozhledna u Velké Bukové.

Nikam v tu chvíli nepospícháme. Po zdolání tří kopců jsme na místě. Po krátké výměně názorů se šplhám na samý vrchol rozhledny. „Zespoda vypadá menší,“ křičím udýchaný směrem dolů a ptám se: „Jaké mám procvaknout číslo“? „Šestnáct,“ odpověděla Terka bleskově.

Zatímco jiní závodníci přijížděli a odjížděli, my jsme v poklidu doplnili našim tělům energetické zásoby v podobě sušenek a ovoce a i ostatním závodníkům poradili, aby nemuseli hledat v mapě, jaké že má rozhledna číslo.

A pak to přišlo.

Terka se detailněji zadívala do mapky a trochu rozzlobenějším pohledem se na mne podívala. „My jsme minuli dva body! Hlavně že máš mapu u sebe.“

Vykulil jsem oči a šel se podívat, kde našla ony body, které jsme minuli.

A měla pravdu.

Nedaleko Pavlíkova a Malé Bukové totiž skutečně byla bodová stanoviště. „Změna plánu. Nazpět nepojedeme po cyklostezce, ale kolem Pavlíkova,“ prohlásil jsem a káral sám sebe.

Jelikož ale naše motto bylo „Hlavně se zúčastnit a v pořádku dojet“, vzali jsme moje pochybení s úsměvem.

Blížil se konec tříhodinového limitu. Zatímco jiní se již vraceli na Husovo náměstí, my museli ještě pokořit Tyršovo koupaliště. Tentokrát se ke stanovišti nedojelo, ani nedoběhlo; muselo se do vody.

Se skřípěním brzdových destiček zastavuji. Sundavám přilbu, rukavice, batoh, triko. Lístek jsem pevně skousl.

Voda je teplá. Opatrně se ponořuji více a více.

Ostrůvek není daleko, ale mně, sportovci amatérovi a víkendovému cyklistovi, již dávno ztuhly svaly. Nic nevzdávám a bojuji nejen s fyzickou únavou, ale i psychickou.

Konečně na ostrůvku. Vylezu na břeh, štípnu lístek, a hurá nazpět. Terka popadla kolo a vyráží napřed. Rychle se oblékám a jedu za ní. Za necelé tři minuty znovu válčíme bok po boku.

Již se jen dostat do cíle. Jsme smířeni s tím, že budeme mít dosti trestných bodů. Ale šlapeme a snažíme se nahnat každou minutu. Na rovince před cílem již jen dojíždíme. S vypětím všech sil sesedáme z kol.

Vyhráli jsme.

Ne závod, ale bitvu sami nad sebou. Dokázali jsme dojet do cíle. I když jsme skončili v kategorii mixů na posledním třináctém místě, přesto jsme měli obrovskou radost.

Autor: Miroslav Elsnic

27.7.2010 VSTUP DO DISKUSE

Škoda 110 R.
AUTOMIX.CZ

Škoda zvažuje sporťák inspirovaný legendárním "erkem". Jak by mohl vypadat?

Ilustrační foto.

Podvodní opraváři mámí z důchodců peníze

Bezzubý Tatran padl s Neratovicemi

Rakovník /FOTOGALERIE/ – Nestálost formy. To je hlavní důvod, proč rakovnický Tatran nebojuje o nejvyšší příčky Fortuna divize, přestože dokáže špičkové týmy porážet. Doma si však na jaře připsal třetí porážku bez jediné vstřelené branky a po Novém Boru a Úvalech si všechny body odvezly také Neratovice. Rozhodující branku vstřelil krátce po změně stran hostující Moravec.

Den s Lesy přilákal davy lidí

Karlova Ves – Letošní roční oblíbené turistické akce nazvané Den s Lesy České republiky, který se konal v sobotu v obci Karlova Ves, navštívilo více jak šest set lidí. Povětšinou se jednalo o rodiny s dětmi. „Jsem tady s bratrem a příbuznými. Je to tady úžasné. Pěkně jsme se prošli a nyní si dáme něco dobrého k jídlu," svěřila se Zuska Tinková z Berouna.

Na neznámějším pochodu z Prahy do Prčic zkolaboval důchodce

Berounsko - Při pochodu Praha-Prčice se jednomu z turistů udělalo nevolno. Muži se zastavilo srdce. Zachránit ho pomohli kolemjdoucí. 52. ročníku slavného pochodu Praha-Prčice se účastnilo dvacet tisíc lidí. Nemocného muže začali kolemjdoucí svědci nešťastné události okamžitě podle pokynů dispečerky na tísňové lince oživovat. Přivolaný lékař pak díky tomu u muže činnost srdce obnovil.

Sýkora: Překonat tátu? To opravdu nebude jednoduché

Rakovník – Hokejbalisty Rakovníka čeká teprve baráž o udržení se v extralize, ale už teď je jasné, že jedna velká individuální trofej připadla jedné z jeho opor. Osmnáctiletý Milan Sýkora mladší byl vyhlášen nejlepším nováčkem CCM extraligy, když ho do čela zvolili hlasováním všichni extraligoví a reprezentační trenéři. Pro rozhovor týdne Deníku ideální volba.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?