Nebojovali jsme pouze s kopci, ale hlavně s našimi těly

Rakovník /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Kola jsou připravena, v batohu jsou vyskládané energetické zásoby na cestu. Vyrážíme. Je pátek, půl páté odpoledne. Spolu se svou přítelkyní Terezou Šarlingrovou vyrážím z Pavlíkova. Čas hraje proti nám.

27.7.2010

Cyklování 2010Foto: Deník/Bianka Joglová

FOTOGALERII
Z CYKLOVÁNÍ SI MŮŽETE
PROHLÉDNOUT ZDE.

Úvodní orientační závod sportovně kulturní akce s názvem Rakovnické cyklování startuje za několik málo desítek minut.

Začínám mít strach, že vše prošvihneme. Před námi je totiž ještě cesta na kole z Pavlíkova do Rakovníka a prezentace. Využívám proto ochoty Jana Poláka a s prosbičkou se dotazuji, zda by mohl nějak narychlo zařídit prezentaci.

S vypětím skoro všech sil, které jsme si chtěli ušetřit na závod, jsme dorazili na Husovo náměstí a přihlásili se. S úsměvem nesu čísla a komentuji: „Máme číslo jako Jágr v repre. To bychom mohli vyhrát“. Po rozhlédnutí kolem sebe jsem od tohoto záměru odstoupil.

Je odstartováno.

Ale ne pro nás. Zatímco jiní se derou co nejrychleji dopředu, my s Terkou setrváváme na místě. Teprve ve chvíli, kdy není na startu takový přetlak, odrazíme se, šlápneme do pedálů, zamáváme a jedeme svádět boj.

Ale ne se soupeři, nýbrž s našimi těly.

Jako zkušenější jezdec, tedy oproti mé přítelkyni, si beru rozhodující slovo. „Pojedeme na rozhlednu. Tam to přeci známe,“ řekl jsem plně rozhodnut.

U Tyršova koupaliště odbočujeme směrem Pavlíkovské vršky.

Prudký kopec nelze zdolat. Sesedáme. Uchopil jsem do každé ruky jedno kolo a hurá kupředu. Po několikaminutové chůzi nasedáme a hledáme první kontrolní bod.

„Tamhle je,“ ukázala Terka a vyjela směrem k němu. Následoval jsem ji. Pokračujeme po námi stanovené trase. Stavíme se v Pavlíkově pro vodu a vyrážíme směrem rozhledna u Velké Bukové.

Nikam v tu chvíli nepospícháme. Po zdolání tří kopců jsme na místě. Po krátké výměně názorů se šplhám na samý vrchol rozhledny. „Zespoda vypadá menší,“ křičím udýchaný směrem dolů a ptám se: „Jaké mám procvaknout číslo“? „Šestnáct,“ odpověděla Terka bleskově.

Zatímco jiní závodníci přijížděli a odjížděli, my jsme v poklidu doplnili našim tělům energetické zásoby v podobě sušenek a ovoce a i ostatním závodníkům poradili, aby nemuseli hledat v mapě, jaké že má rozhledna číslo.

A pak to přišlo.

Terka se detailněji zadívala do mapky a trochu rozzlobenějším pohledem se na mne podívala. „My jsme minuli dva body! Hlavně že máš mapu u sebe.“

Vykulil jsem oči a šel se podívat, kde našla ony body, které jsme minuli.

A měla pravdu.

Nedaleko Pavlíkova a Malé Bukové totiž skutečně byla bodová stanoviště. „Změna plánu. Nazpět nepojedeme po cyklostezce, ale kolem Pavlíkova,“ prohlásil jsem a káral sám sebe.

Jelikož ale naše motto bylo „Hlavně se zúčastnit a v pořádku dojet“, vzali jsme moje pochybení s úsměvem.

Blížil se konec tříhodinového limitu. Zatímco jiní se již vraceli na Husovo náměstí, my museli ještě pokořit Tyršovo koupaliště. Tentokrát se ke stanovišti nedojelo, ani nedoběhlo; muselo se do vody.

Se skřípěním brzdových destiček zastavuji. Sundavám přilbu, rukavice, batoh, triko. Lístek jsem pevně skousl.

Voda je teplá. Opatrně se ponořuji více a více.

Ostrůvek není daleko, ale mně, sportovci amatérovi a víkendovému cyklistovi, již dávno ztuhly svaly. Nic nevzdávám a bojuji nejen s fyzickou únavou, ale i psychickou.

Konečně na ostrůvku. Vylezu na břeh, štípnu lístek, a hurá nazpět. Terka popadla kolo a vyráží napřed. Rychle se oblékám a jedu za ní. Za necelé tři minuty znovu válčíme bok po boku.

Již se jen dostat do cíle. Jsme smířeni s tím, že budeme mít dosti trestných bodů. Ale šlapeme a snažíme se nahnat každou minutu. Na rovince před cílem již jen dojíždíme. S vypětím všech sil sesedáme z kol.

Vyhráli jsme.

Ne závod, ale bitvu sami nad sebou. Dokázali jsme dojet do cíle. I když jsme skončili v kategorii mixů na posledním třináctém místě, přesto jsme měli obrovskou radost.

Autor: Miroslav Elsnic

27.7.2010 VSTUP DO DISKUSE

Tatran Rakovník prohrál v 2. kole divize s Ostrou 1:2.

Tatran prohrál doma i podruhé. Ostrá dohrávala v devíti

Ilustrační foto.

Cyklista po nárazu do lampy zemřel

Vaníček: Boje do posledního kola se mi zamlouvají ve všech směrech

Kněževes /ROZHOVOR/ – Drama s nešťastným koncem pro Kněževeské fotbalisty. Ti měli vítězství v okresním přeboru na dosah, když v závěrečném duelu v Lužné v přímém souboji o konečné vítězství vedli ještě deset minut před koncem 2:1.

Starosta Zálezlic: S velkou vodou se nedá bojovat, hrozbu musíte přijmout

Zálezlice /ROZHOVOR/ – Mám domluvené setkání a rozhovor se starostou Zálezlic Jiřím Čížkem. Traduje se o něm, a on sám to potvrzuje, že k médiím byl vždy vstřícný. Říká: „Kdyby se o nás nevědělo, za chvíli by se na nás zapomnělo. A to by byla škoda, protože ta vodní katastrofa byla vážně obrovská.“ Cestou do Zálezlic v autě s kolegou žertujeme, vtipkujeme, usmíváme se. Kozárovice. Obec spadající pod Zálezlice. V roce 2002 to schytaly také naplno. Najednou je v autě ticho. Oba cítíme dusno. Snad by se dalo říci, že nám naskočila husí kůže. To je ve chvíli, kdy míjíme Vltavu.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

OBRAZEM: Poslední nokturno stálo za to

Rakovník - Když se v čtvrtek zešeřilo a Václav Tobrman usedl za klavír, bylo jasné, že rozloučení se s letošními Rakovnickými nokturnami je mimořádně povedené. Koncert úspěšného pianisty a rakovnického rodáka si nenechalo ujít asi sedm desítek posluchačů.