Mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf vysvětlil, že výluka nastane kvůli pokračujícím pracím na výstavbě nového přemostění takzvané Buště– hradské dráhy ve Svatovítské ulici. Vlaky Českých drah (ČD) budou končit v zastávce Gymnazijní, ale bude mezi nimi i několik výjimek.

S většími změnami v jízdním řádu počítejte v úseku Kladno – Praha. Kvůli výstavbě tunelu Blanka vlaky odbočí v Hostivici a pojedou po alternativní trase přes Zličín na severní nástupiště smíchovského nádraží. Poslední večerní spoj přitom pojede až na pražské hlavní nádraží.

Podobně jako při loňské výluce budou platit zmírňující tarifní opatření pro cestující, kteří využívají jízdní doklady na trati z Kladna na Masarykovo nádraží nebo do zastávky Praha–Bubny.

„Těmto cestujícím umožníme příslušný den cestovat vybranými linkami tramvají a metra tak, aby se bez problémů dostali do cíle své cesty. Držitelům In-karty bude pro cestu městskou dopravou vydán na vybraných nádražích náhradní jízdní doklad,“ vysvětlil Pavel Procházka, jenž je pověřený řízením organizace Ropid.

Mluvčí společnosti Metrostav František Polák popsal, v čem se liší práce na tunelovém komplexu Blanka oproti loňsku. „Zatímco loni jsme zakládali východní část nového mostu, nyní půjde o zakládání západní části přemostění. Zároveň budou přeloženy inženýrské sítě, náročná bude zejména překládka kanalizace s profilem jeden metr. Vedle toho budou pokračovat v této lokalitě práce na stavbách patřících do tunelového komplexu Blanka,“ informoval Polák.

Představitelé Českých drah slibují, že bude letošní výluka plynulejší. „Loni byla zároveň výluka ve středočeské Jenči, protože se pod nádražím stavěl přivaděč pro silnici R6 a ve stanici fungovala jen jedna kolej. Nemohli jsme tu křižovat soupravy, a proto skoro všechny osobní vlaky čekaly při dojezdu do Prahy až 15 minut ve Veleslavíně. To při letošní výluce už neplatí,“ vysvětlil zástupce ČD pro Prahu a Středočeský kraj Alois Kašpar.

Doprava na trati by měla být opět obnovena 16. března.

Matěj Říha, Miroslav Elsnic