Již patnáctým rokem nabízí Volkswagen svůj model Tiguan. Pro toto SUV svého času vymyslel pojmenování, které v sobě zahrnuje dvě zvířata. Na počátku je tygr a na konci leguan.

Zákazníci si tento vůz, který zvládá dobře plnit roli rodinného auta, velmi dobře přijali. Například v roce 2019 se stal šestým nejprodávanějším osobním automobilem světa.

Na jeho historický vývoj se můžete podívat do naší fotogalerie.

Nyní se již zvolna chýlí k závěru životní cyklus druhé generace a špionážním fotografům se podařilo zachytit při silničních testech výrazně kamuflovaný exemplář připravovaného nástupce.

Zároveň se objevily informace, že by právě tento model mohl být historicky vůbec posledním největší evropské automobilky, u kterého se ještě pod kapotou bude nalézat spalovací motor. 

Volkswagen Tiguan Allspace - facelift 2021
Volkswagen zmodernizoval své SUV Tiguan Allspace. Narostlo o dva centimetry

Dobře informované zdroje, z nichž vychází články zahraničních médií, uvádějí, že automobil bude zkonstruován na základě platformy MQB EVO, kterou využívá například Volkswagen Golf osmé generace, a třeba také aktuální provedení Škody Octavia či třeba crossover Cupra Formentor.

Ta je připravena na zabudování elektrifikovaných pohonnných jednotek (ať už se jedná o mildhybridy, plné hybridy nebo plug-in hybridy), ale s čistě bateriovým elektrickým pohonem se u ní nepočítá.

Škoda Kodiaq po loňském faceliftu
S novým Kodiaqem skončí éra Škodovek se spalovacím motorem

Pod kapotou se tedy nejspíše objeví jako základní motorizace zážehový čtyřválec 1,5 TSI. Naopak výkonovým vrcholem by se měl stát nějaký plug-in hybrid. Koncern Volkswagen nyní chystá novou evoluci tohoto pohonu. Ta mimo jiné přinese také zhruba stokilometrový dojezd na jedno nabití baterie.

Období přelomu let 2023 a 2024, kdy se má nový Tiguan objevit, je právě tím přelomovým, kdy takzvané objemové značky koncernu Volkswagen přestanou na trh uvádět auta se spalovacími agregáty. V případě Škody, jak již portál Automix.cz exkluzivně informoval, bude s vysokou pravděpodobností tím posledním modelem nový Kodiaq.

Poté se sice ještě několik let budou na výrobních linkách montovat modely poháněné motory s vnitřním spalováním, ale půjde pouze o ty, které jsou na trhu již nyní nebo se na něj dostanou v průběhu letošního a příštího roku.