Přes poledne se do jeho Adam´S baru dá zajít na obědové menu, do jehož chutí a vůní promlouvá jedinečný španělský gril svého druhu na Vysočině. Ceny jsou stejné, jako v podnicích v okolí. I v ostatní hodiny se dá najíst, dát si kávu či pití. Když je teplo, bývá otevřená terasa s netradičním výhledem – na autobusové nádraží a kuloár okolních budov. Zní to trochu divně, ale ve skutečnosti je výhled překvapivě příjemný. „Co vím, jsme jediný koktejlový bar ve městě,“ přidává majitel další střípek do mozaiky.

Zkušenosti z Irska a Itálie

Mít své podnikání v oboru, byl Adamův sen. Absolvent třebíčské hotelové školy už ve své profesi zažil ledacos. Škola mu dala základ, důležité zkušenosti sbíral v Irsku, v Itálii a například v jednom z nejlepších koktejlových barů na Staroměstském náměstí v Praze.

„Chtěl jsem ale domů a původně jsem měl vyhlídnuté jiné prostory v Třebíči. S tamním majitelem jsem se nedomluvil na podmínkách, proto jsem hledal dál. Až jsem objevil autobusové nádraží,“ popsal. Jeho podnik má samostatný vchod ze strany od venkovního schodiště, po němž se sestupuje z výpravní budovy k autobusům. Je tudíž zcela nezávislý na otevírací době nádražní haly. Interiér Adam´s baru má nábytek z drásaného dubu a industriální prvky.

Sumečky africké se jako první na Vysočině rozhodli chovat ve velkém v ZD Hrotovice.
První sumečci afričtí už z Hrotovic putují na trh

„Původně jsem kuchyni ani nechtěl. Ale ochutnal jsem náhodou jídlo připravené ve španělském grilu na dřevěné uhlí a hodně mě zaujalo. Dá se zahrnout do přípravy pokrmů české i zahraniční kuchyně, dává jim zvláštní šmrnc. Na gril, který je Rolls-Roycem mezi výrobky svého druhu, je navázáno další zařízení kuchyně. Ke grilování se používá nejkvalitnější dřevěné uhlí na světě, dovážené z Argentiny a Uruguaye.“

A budoucnost? „Je tady. V Třebíči. Plánuju ve svém podniku dělat hudební produkce DJ-s jako podkres atmosféry v letních měsících. Nápadů je víc. Chci, aby se lidem u nás líbilo,“ zdůrazňuje.

Autobusové nádraží - zatracované, ale i perspektivní

Autobusové nádraží v Třebíči není až tak neperspektivní místo, jak by se někomu mohlo zdát. Radnice už zadala vytvoření studie, která napoví, co s areálem dál. Plánuje se zde doplnění několika domů na straně ulice V. Nezvala, kde budou obchody. Prostor pro autobusy se zřejmě zmenší, ukázalo se totiž, že není potřeba tolik zastávek, jako za socialismu. A až bude do deseti let, jak politici a úředníci státu slibují, hotový obchvat města, pak se průtah, jenž vede kolem nádraží, zklidní.

Jaderná elektrárna Dukovany. Ilustrační foto.
I teplovod za 100 milionů si ves na Vysočině může dovolit, když zbohatne

Městský architekt Jaroslav Hulín navíc razí názor, že Třebíč potřebuje pěší zónu, jež by začínala – jak jinak - u autobusového nádraží. Adam´s bar je první vlaštovkou, která místu dává novou dynamiku. Celá lokalita, která před 40 lety vznikla násilně a necitlivě po vybourání malebných uliček kvůli stavbě hlavní silnice a nádraží, se postupně promění v přívětivou část Třebíče.