Kompletně zmodernizovaná vozidla na podvozku Tatra 815 s nynější nástavbou speciálního vyprošťovacího automobilu AV-20, jež bylo každé zhodnoceno pětimilionovou investicí, na Příbramsku a v regionu Prahy-východ nahradila již dosluhující nástavby AV-14, informoval mluvčí středočeských hasičů Petr Svoboda. S tím, že nové rameno nabízí i nové možnosti.
„Původní výložník s nosností 14 tun byl zmodernizován a byla zvýšena nosnost na 20 tun, přičemž při maximálním vyložení 11,5 metru je nosnost 2 tuny. Na vozidle došlo také úpravě navijáku – oproti původnímu jednomu jsou zde nyní dva: v zadní části naviják o tažné síle 10 tun a délkou lana 70 metrů a v přední části bylo vozidlo doplněno o naviják s tažnou silou 5 tun a délkou lana 40 metrů,“ upozornil Svoboda na nejvýznamnější změny.
Nechybí však ani další novinky, jež obsluze usnadní práci. Asi nejviditelnější je, že přibylo množství beden pro uložení technických prostředků. Hasiči však ocení i šestici LED reflektorů k osvětlení místa zásahu, přičemž dva jsou otočné a mají dálkové ovládání. Nebo vzadu namontovaný H rám pro snadnější manipulaci s břemenem. Zcela nová je také kabina jeřábníka.
Změn se dočkaly také podvozky Tatra 815 P18 6x6. Novinkou jsou nové synchronní převodovky, rekonstrukcí prošla i kabina, jež má nově třeba přenos obrazu z couvací kamery. Užitečný doplněk představuje zásuvka Rettbox, která v pohotovostním režimu v garáži umožňuje konzervaci akumulátorů a doplňování vzduchové soustavy vozidla. „Jakmile dojde k nastartování automobilu, zásuvka se automaticky odpojí od vozidla, které může ihned vyjet,“ uvedl Svoboda.