Zájem ze strany veřejnosti byl podobně jako v předchozích ročnících opět velký, což potvrdila i Simona Bezoušková, která pracuje pro Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS-ARTAMA) a na rakovnické Popelce je už řadu let tajemnicí poroty. „Návštěvnost Popelky je tradičně vysoká a spíš máme problém s nedostatkem volných míst. V týdnu navštěvují festival hlavně školy a školky, o víkendu hlavně veřejnost ať už z Rakovníka, nebo přímo i z řad amatérských divadelníků,“ prozradila Simona Bezoušková.

Nejlepší inscenací byla hra Hrnečku, vař v podání Divadla Strom Brno, která je nominovaná na mezinárodní festival amatérského divadla Jiráskův Hronov. „Dále byla doporučena inscenace Tři kmotřinky 1. neratovické divadelní společnosti. Tyto hry byly nejlepší, ale celkově byl ročník podle mě nadprůměrný. Velmi se vydařil také inspirativní program, tedy tři profesionální inscenace,“ pochvalovala si Simona Bezoušková.

Nejmenší diváky zaujala především inscenace Strach má velké oči v podání DSO Heyduk Předhradí. „Vnímání dětí a odborné poroty je trošku jiné, protože děti hladoví především po iluzivních pohádkách. Inscenace Strach má velké oči byla typickým příkladem, proto se dětem do paměti zapsala nejvíc a nejvíc je i oslovila, přestože z odborného hlediska nebyla tato hra až tak úžasná. Pro děti ale byla důležitá hlavně ta iluze,“ usmívá se Simona Bezoušková.

Jak již bylo zmíněno, Popelka letos nabídla sedm inscenací amatérských divadel, když po každé z nich následoval rozborový seminář. Odborná porota tedy po každé hře reflektovala a analyzovala inscenaci, čímž dala souboru zpětnou vazbu. „Navíc zde pracovaly i dvě dětské skupiny z prvního a druhé stupně základní školy, takže souborům se dostaly reflekty od samotných dětí, což je nesmírně důležité, protože vědí, jak na inscenaci reagují a jak ji vnímají právě děti, pro kterého to hrají,“ vysvětluje tajemnice poroty.

Inspirativní představení profesionálních souborů, tedy Bajaju Divadla D21, Tobiáše Lolnessa v podání J. K. Tyla Plzeň a Annu Frankovou v podání Nového divadla Nitra ze Slovenska, zase doprovázely diskuze. Dohromady tedy rakovničtí diváci zhlédli deset různých inscenací.