Zájemci o výtvarné umění měli v úterý 29. listopadu jedinečnou možnost setkat se autorem výstavy, kterou pod názvem Absorpce hostí Rabasova galerie v Rakovníku. Po krátkém nahlédnutí do dějin grafiky představil Miloslav Polcar příchozím základní východiska ve své tvorbě. Připomněl, že ho vždy zajímaly přirozené přírodní procesy a rytmy, vznik, růst, zánik, a svá díla označil za vnitřní krajiny, v nichž není nutné hledat jasné výjevy.
Komentovaná prohlídka Miloslava Polcara k výstavě Absorpce v Nové síni pod Vysokou bránou.
|
Foto: Dalibor Blažek
Odmítl ovšem prozradit konkrétní způsob tisku svých obdivuhodných velkoformátových grafik, které na diváka dýchnou silnou východoasijskou exotikou.
Návštěvníci se dozvěděli, že vše je tištěno na vzácném a kvalitním rýžovém papíru asijské provenience a že matrice autor poslední dobou tvoří nejčastěji z desek tvrzeného polystyrenu.
Ale způsob nanášení barev a hlavně složení používaných barev zatajil s tím, že mu trvalo několik let, než se naučil uvařit tu pravou směs a nerad by se o tuto výhodu připravil.