Pět zraněných, z toho jedna žena smrtelně. Taková byla bilance tragické dopravní nehody, která se stala v polovině září na proslulé křižovatce „Na Šustně“ u obce Krupá. Na spojnici hlavního tahu z Prahy na Karlovy Vary se silnicí z Rakovníka do Loun se tehdy střetl osobní vůz s policejním. Ten měl sice zapnuté majáky, ale ani to tragédii nezabránilo.

Bylo to jen několik dní potom, co se zde stala další vážná havárie. A aby toho nebylo málo, jiná dvě auta se zde srazila o týden později. O tom, jaká zde panuje dopravní situace, se mezi Rakovničany diskutuje již léta.

Provoz zde navíc po vybudování dalšího úseku D6 ještě zhoustl. Pokud chce tedy někdo odbočit v největší špičce z vedlejší silnice doleva, a je prakticky jedno zda na Prahu, či na Karlovy Vary, musí počítat i s dvacetiminutovým zpožděním. Lidé proto často riskují a snaží se v nepřehledné křižovatce při sebemenší skulince napojit na karlovarku. To se ovšem již několikrát stalo řidičům osudným. Vozy jedoucí po hlavní totiž jen velmi neochotně přibrzdí.

Josef Rod
KOMENTÁŘ: Boj o lokálky se stal politickým soubojem

Odpovědní lidé se měli zamyslet již dávno a na zhuštěnou dopravu měli začít reagovat. Ať už kruhovým objezdem nebo jinou úpravou, třeba i semaforem. Někteří řidiči však okružní křižovatky či další zpomalovací metody kritizují. Argumentují tím, že to ublíží plynulosti dopravy na hlavním tahu a začnou se dělat kolony již za sjezdem z D6.

Ano, řidiče jedoucího z Prahy či opačným směrem přímo jakákoliv úprava opravdu zpomalí.

Ale neměla by být bezpečnost na prvním místě?