Ta totiž stojí na jedné z nejméně využívaných tratí Rakovník-Mladotice a pokud se nestane zázrak, dospějí ke svému zániku. I když se jedná o historické budovy a ještě nedávno bývaly dominantami svých obcí, postupem času chátraly a chátrají dodnes.

A nejsou zdaleka samy, takových nádražních budov – kdysi pýcha vesnice – je po celé republice spousta. Je to velká škoda.

Obzvlášť pokud o budovy kdysi měly obce zájem, ale České dráhy potažmo Správa železnic žádosti o převod odmítaly.

O tom se přesvědčili také v Zavidově, kde o budovu usilovali na začátku tohoto tisíciletí. Marně. „S Českými drahami tenkrát nebyla žádná diskuze. Po letech se začal řešit havarijní stav budovy. Odpověď na otázku o prodeji ale zněla, že za nějaký obchodní tarif, milion byla nejnižší částka. Ta budova už je ale úplně bez hodnoty,“ míní starosta Zavidova David Bretšnajdr.

Je jasné, že o budovu v havarijním stavu bude mít jen málokdo zájem. Opravy jsou pro soukromého investora i pro obec příliš nákladné a bez efektu. A tak se z nádražních budov, které neměly to štěstí jako již zmíněná nádraží v Novém Strašecí a Zbečně stávají ruiny a čeká se jen na to, až spadnou.

Josef Rod, redaktor Rakovnického deníku.
KOMENTÁŘ: Každý má jiné hodnoty a priority