„Který šašek opravoval silnici kolem Lužné? Pět záplat a zbytek zalepen štěrkem. Prasata,“ rozpoutal debatu jeden z uživatelů silnice a hned se přidávali další: „Připraveno na další opravu v příštím roce, aby měli práci a zisk, dnes už to není o kvalitě.“ Jiný z uživatelů poukázal na rozdíl v kvalitě silnic ve Středočeském kraji v porovnání s jiným kraji. „Jakýmkoliv jiným směrem od Rakovníka investují kraje do silnic a každý řidič to vidí, ovšem Středočeský kraj investuje raději na odměny jejich udřeným úředníkům,“ napsal rozhořčeně. A zdaleka nebyl sám, komu se nelíbí situace v domovském kraji.

Některé silnice, které jsou poměrně dost frekventované, by opravu potřebovaly jako sůl. Čekají na ni ovšem i desítky let. Například silnice druhé třídy č. 229 z Krupé na Louny místy spíše připomíná tankodrom, po kterém projedou denně stovky nákladních aut. Podobně je na tom i silnice z Rakovníka na Žatec.

Naproti tomu se již od konce loňského roku opravuje silnice mezi Rudou a Novým Strašecím. Rekonstrukce způsobuje řidičům nemalé komplikace a přitom spoustě z nich, a to i profesionálům, připadá jako zbytečná a navíc špatně načasovaná. Nad stavem krajských komunikací a nad nekoordinovanými uzavírkami se nedávno podivoval i rakovnický starosta a další regionální politici, z nichž někteří kandidují do středočeského zastupitelstva.

Právě zlepšení práce na opravách silnic a její správně načasování by mělo být jedním z nejstěžejnějších úkolů nového vedení kraje.

Ilustrační foto.
V Novém Strašecí i Rakovníku se opravují silnice i chodníky
Krajský úřad Středočeského kraje v Praze.
Odměny krajských úředníků proberou politici