Na místo havárie okamžitě upozornil elektronický systém, který po nehodě dokáže vyrozumět tísňovou linku. „Díky aktivovanému eCallu jsme byli rychle na místě,“ uvedli na twitteru středočeští hasiči. Připomněli dále, že při zásahu museli jednu osobu z auta vyprošťovat. Zraněného pacienta předali záchranářům, kteří měli na místě nejen pozemní týmy – záchranářskou posádku i lékařský tým rendez-vous, ale také zasahovala helikoptéra policejní letky s dalším záchranářským týmem. Právě vrtulník posloužil k transportu do nemocnice.

Nehoda na Černém Mostě.
Řidička skončila s autem v zastávce, srazila přitom ženu. Obě utrpěly zranění

Systém eCall, které je povinnou součástí nově vyrobených aut, dokáže automaticky přivolat pomoc k místu těžké havárie, přičemž funkční je v celé Evropské unii. Vždy se připojí k nejbližší dostupné síti jednotného evropského čísla tísňového volání 112. Samočinně odesílá údaje o místě nehody potřebné k vyslání pomoci – a v případě, že jsou účastníci nehody schopni komunikovat, umožňuje i další domluvu s dispečinkem tísňové linky.