Na konci května skončilo spojení Filipa Mareše a Autoklubu ČR. Mareš jezdil v barvách projektu ACA Škoda Autoklub, ten ale zanikl. Těžkou situaci tak musel jezdec řešit. Nakonec se rozhodl sestavit vlastní tým – Laureta Auto Škoda Team.

„Byl jsem v situaci, že pokud jsem chtěl zůstat na trati, musel jsem složit vlastní tým. I v těžké době se našli skvělí lidi, skvělí partneři, kteří jsou ochotní jít do toho se mnou,“ prohlásil Mareš.

Laureta je neodmyslitelně spojena s osobou Jaroslava Jelínka, který sám býval závodníkem. Mareš si podpory z jeho strany dost cení. „Jsem rád, na dálku posílám panu Jelínkovi dík. Kdo je Boleslavák, tak ví, že pan Jelínek je závoďák srdcem, tělem i duší. O to je to spojení osobitější, protože má k rally stejný vztah jako já, ta spolupráce má nadstavbu,“ řekl o partnerství s Lauretou.

I přesto, že tým začíná vlastně od nuly, nechybí Marešovi ambice. „Neděláme to proto, abychom na závody jezdili do počtu. Loni se sezona vydařila a sám bych byl zklamaný, kdybych udělal krok zpátky. Chci se prát o nejvyšší příčky,“ vyhlásil sebevědomě útok na přední umístění.

V tuhle chvíli je pro Mareše prioritou české mistrovství, ale znovu se zapojí i do evropského šampionátu. V sedačce vedle něj už ale nebude parťák Jan Hloušek. Hlouškovo místo nově zaujme Radovan Bucha. „Je super, že jsme oba z Boleslavi, což podporuje myšlenku, že tady tvoříme regionální sílu. Dává do toho maximum, což mě žene kupředu,“ řekl Mareš na adresu nového spolujezdce.

„Ta nabídka byla fantastická, i když času bylo fakt málo,“ vrátil se sám Bucha k jednání s Marešem. Ani jemu nechybí ambice, odvážně se nechal slyšet, že doufá v nejvyšší příčky.

Posledním bodem programu tiskovky bylo představení zbrusu nové závodní Fabie. Tým ji kupoval 19. června, času na přípravu opravdu nebylo moc. Přesto ale podle slov Mareše proběhla příprava dobře. Mimo jiné potom sám jezdec pochválil design auta z dílny Miroslava Houště z Keane Designu.

Na závěr představovačky Filip Mareš poukázal na jeden zajímavý detail: „Mám v hlavě myšlenku, kterou jsem chtěl zmínit. Karoserie má číslo 77, tiskovka proběhla 7. července, sedmička je šťastné číslo. Doufám, že nám to bude přát na každém závodě.“