Již od ranních hodin se začali sjíždět první účastníci. Těch bylo nakonec celkem 200. Závodu se zúčastnilo 87 automobilů, z toho jich bylo 11 závodních a 26 motocyklů. Délka trati byla 2900 metrů a nejrychlejší časy závodníků byli do 2 minut.

Nejstarší model, který se závodu zúčastnil, byl Ford V8 z roku 1939 vyrobený v Německu. Ovšem nejstarším modelem, který pouze „vystavoval“ byla Tatra 12 rok výroby 1924 pana Šímy z Žiliny u Kladna. Nejzajímavější byl Tatra 607 tzv. Formule 1. svojí doby, vyrobená v roce 1953 a kterých je na světě pouze tři kusy. Mezi ostatními automobily byli např. MG-TD anglické výroby, ale i auta značek Škoda, Lada, Porsche, Volha. Každé se zúčastněných vozidel bylo vizitkou svého majitele, že se o svého „plechového miláčka“ opravdu stará a věnuje spoustu času, aby ten jeho veterán byl nejlepší.

Akce se zúčastnil i dlouholetý závodník Rudolf Böhm a zároveň jeden z nejstarších účastníků, který uvedl: „Závodit jsem začal za Auto moto klub Štemberk v 60 letech a stále aktivně závodím, vlastním formuli F 3-Wartburk německé firmy, kterou v roce 1964 vyrobil pan Ryba. Automobil jsem poté opravil a aktivně s ním závodím do dnešní doby“.

Jako jeden za závodů se jel také Memoriál Ládi Dostrašila. „Na počest Ladislava Dostrašila jsme jeden ze závodů, pojmenovali po něm, protože on s kamarády jezdil do kopce do Džbánu každý den, jako trénink a inspiroval nás k založení tohoto již tradičního závodu.“ uvedl pořadatel akce Jaroslav Hurt a dodal: „Akce se opravdu vydařila a příští rok se bude opět tradičně závodit do vrchu Džbán ve Hředlích“.

Autor: Petra Sommerová