Největší exportní odbytiště pro krušovické pivo stále představuje ruský trh, který zaujímá aktuálně čtyřiceti procentní podíl z celkového objemu exportu této značky s meziročním nárůstem o téměř šest procent. Krušovice jsou však preferované v širokém měřítku, celkem se značka vyváží do třech desítek zemí po celém světě.

„Velký vliv na posilování značky Krušovice na exportních trzích měla především změna exportního brandingu na jaře loňského roku, díky kterému došlo k silnému zviditelnění značky, jež navíc podtrhla i silná komunikace a akce pro spotřebitele,“ konstatovala Kateřina Zemanová, Export Area Sales Manager pro značku Krušovice a další exportní značky z portfolia skupiny Heineken.

Dalšími nejdůležitějšími trhy, kam se krušovické pivo vyváží, je již zmíněné Slovensko s dvacetiprocentním podílem, Německo s patnáctiprocentním podílem či Švédsko s podílem šest procent. Právě ve skandinávských zemích se očekává v roce 2011 další rozšíření exportních aktivit značky.

„Největší meziroční růst jsme zaznamenali na Ukrajině, kde došlo k nárůstu o více než třicet procent,“ shrnula úspěchy značky Krušovice na zahraničních trzích Kateřina Zemanová.

Pivovar jako turistická atrakce

Krušovický pivovar je také oblíbeným turistickým cílem. Vloni jej navštívilo téměř třicet tisíc turistů ze zahraničí i z České republiky. „Skladba našich návštěvníků koresponduje s tím, kam pivovar svůj produkt vyváží,“ informoval Josef Helebrant, který má v Krušovicích návštěvnické programy na starosti.

Průvodce exkurzí hostům přiblíží historii pivovaru a ukáže jim kromě výrobních prostor mimo jiné i vysvěcenou kapli přímo uvnitř pivovarského areálu. „Mezi hlavní lákadla prohlídky patří ochutnávky krušovického portfolia přímo v pivovaru. Turistům se líbí, že si mohou sednout a dát si pivo přímo v našem degustačním sále,“ vysvětlil Josef Helebrant.