Podle Dity Vašíčkové, mluvčí společnosti Heineken, je současná situace ještě horší než na jaře, neboť nepoklesl pouze odběr sudového piva, ale oproti létu se rovněž významně snížil také odběr lahvového piva.

„Léto je pro nás vždy nejsilnějším obdobím v roce, na podzim pravidelně výstav padá. A ani oproti loňskému podzimu se prodeje baleného piva, tedy plechovek a lahví moc nezvýšily,“ potvrzuje Vašíčková, podle níž je budoucnost sektoru pohostinství nejistá.

„Již na jaře bylo postiženo více než devadesát procent restauračních zařízení, nyní se situace opakuje ještě v přísnější formě, protože platí zákaz konzumace na veřejnosti, tedy i v zahrádkách. Očekáváme, že některé provozovny budou muset ukončit své podnikání, proto se jim snažíme pomáhat i tím, že nebudeme zdražovat sudové a tankové pivo,“ upozorňuje mluvčí Heinekenu. Hovořit o konkrétnějších ztrátách je však podle ní ještě brzy, neboť zatím není jasné, kdy restriktivní opatření skončí.

Pokles odbytu sudového piva zaznamenává krušovický pivovar také v zahraničí, kde se projevuje postupné uzavírání provozoven dle situace v jednotlivých zemích. Export piva v lahvích a plechovkách je víceméně stabilní.

Přes významný výpadek příjmů si krušovický pivovar i nadále udržuje stálý počet zaměstnanců. „Máme dlouhodobě mírný podstav, proto jsme zatím nemuseli přistoupit k žádným změnám,“ dodává Vašíčková.