Jen pár týdnů před vypuknutím letošního největšího nákupního období odhadují analytici společnosti PayPal, že rok 2016 může pro odvětví elektronického obchodu představovat mimořádný vzestup.

V období před Vánocemi naroste objem nákupů, včetně transakcí provedených přes mobilní zařízení. Podle prognóz společnosti PayPal dosáhne největší mobilní transakce během Vánoc 2016 částky vyšší než 64 tisíc amerických dolarů.

Loňský rekord 

Nárůst mobilního nakupování se očekává také v České republice: podle průzkumu společností PayPal a GfK už 40 procent aktivních uživatelů internetu používá chytrá mobilní zařízení pro své online nákupy.

Jen v době kyber pondělí (Cyber ​​Monday), které letos připadá na pondělí 28. listopad, očekává PayPal, že objem plateb překročí 25 tisíc amerických dolarů za sekundu. Pro srovnání - v průběhu běžných nákupních dnů PayPal obvykle registruje platby v objemu asi 10.900 amerických dolarů za sekundu.

V loňském roce zaznamenala společnost PayPal v rámci kyber pondělí dosavadní rekord v počtu transakcí v průběhu jednoho dne, když zpracovala více než 450 plateb za sekundu.

Nejžádanější zboží

Podle prognóz odborníků ze společnosti PayPal budou nejžádanější kategorie zboží během předvánočních nákupů 2016 elektronika, oblečení a autodoplňky.

V prosinci PayPal také očekává více než 17 milionů P2P transakcí (mezi jednotlivci), souvisejících především s rozdělením nákladů na dárky nebo převody mezi přáteli a rodinou.

Kromě toho lze očekávat, že v předvánočním období dosáhnou zajímavých hodnot částky online darů.

Guinnessova kniha 

V roce 2015 obdrželo přes PayPal zhruba 250 tisíc dobročinných organizací více než 857 milionů amerických dolarů od více než 7 milionů uživatelů ze 183 trhů. 45,8 milionu amerických dolarů bylo darováno přes PayPal během takzvaného #GivingTuesday2015.

Tato charitativní akce se tak zapsala do Guinnessovy knihy rekordů jako největší částka vybraná na dobročinné účely v rámci jediného dne. PayPal očekává pro tuto událost, která se uskuteční v úterý 29. listopadu 2016 po celém světě, nárůst objemu online darů a platby charitativním organizacím přes mobilní zařízení vzrostou o 45 procent.

Čtěte také: Vánoční nákupy se rozjíždějí naplno, e-shopy neúčtují dopravu