„Vzhledem k aktuálnímu dění na trhu, kdy extrémně stouply ceny železa a oceli, a skokově narostly také ceny energií, naše společnost uvažuje, získá-li souhlas zákazníků, o dislokaci některých projektů, jako jsou výrobky pro postele či pedály, do jiných závodů v rámci firmy. Vše je v současné době v jednání, ale je zde varianta, že bude rakovnický závod v průběhu letošního roku uzavřen,“ potvrdila Hahnová. Výroba by měla být částečně převedena do podniků v Olomouci a v Mnichově Hradišti.

Společnost BRANO zaznamenala letos desetkrát vyšší náklady na energie oproti roku 2021. Podle Hahnové lze předpokládat, že k optimalizaci výrobní základny i portfolia bude donuceno i mnoho dalších firem. „Rozhodnutí je vyvoláno těmito souvislostmi. Pokud by nedocházelo k tak fatálním změnám na trhu, firmy by nebyly nuceny přistupovat k takovýmto řešením,“ konstatovala Hahnová.

Z oslav třicátého výročí zrodu první příměstské linky vyrážející za hranice hlavního města v Hovorčovicích na Praze-východ.
Ve službách dopravy od školy po dnešek. Včetně brigád

V případě, že rakovnický podnik ukončí svou činnost, je pravděpodobné, že někteří jeho zaměstnanci budou moci přejít do sousedního Valea či Eberspächeru, tedy podniků automobilového průmyslu.

Rakovnický závod má téměř stoletou historii. Původně byla na tomto místě založena továrna na kola Stadion, která zaznamenala největší rozmach ve třicátých letech 20. století. V období normalizace se už přestavěný podnik Autobrzdy zabýval výrobou klimatizačních zařízení pro motorová vozidla. Později se továrna přejmenovala na Ateso. Současný podnik BRANO se zabývá výrobou autodílů a výrobků pro postele.