Jaké pro vás poslední měsíce byly? Kdy byla situace vůbec nejhorší?
Byly to tři měsíce naprosto nových zkušeností, protože takové situaci zatím nikdo z nás nečelil ani v profesionálním, ale ani v soukromém životě. Nejhorší bylo asi období uprostřed, kdy už byla vymyšlena a přijata všechna nutná opatření, ale ještě nebylo jasné, zda budou opravdu fungovat a jak dlouho budou různá omezení trvat.

V březnu byla linka vytížena na třicet procent. Kolik je to nyní?
Na třicet procent byla v březnu vytížena linka na stáčení sudů a prodej sudového piva se pomalu začíná vracet k normálu, takže v těchto dnech můžeme mluvit zhruba o sedmdesáti procentech obvyklého množství.

Jaké byly v posledních měsících ztráty oproti normálu?
Zatím můžeme hovořit o ztrátách v prodejích, tedy v prodaných hektolitrec,h a ty jsou od počátku roku ve srovnání s předchozími roky o 18 procent nižší.

Jaká byla na jaře poptávka po lahvových pivech?
Poptávka po pivu v lahvích či plechovkách v minulých měsících oproti normálním prodejům v minulých letech trochu stoupla a tento trend, zdá se, pokračuje i po znovu otevření restaurací.

Jak jste na tom v současné době s exportem do zahraničí?
Začínají se otevírat hranice a i na některých našich exportních trzích přestávají platit omezení, takže se dá obecně říct, že export se pomalu obnovuje. Konkrétní prodeje jsou ovšem závislé na situaci v té které zemi.

Jak moc bylo znát, že se opět v květnu otevřely restaurace (pokud nezkrachovaly)? Předpokládám, že sudový prodej na tuzemském trhu rostl i vzhledem k různým nařízením velmi pozvolna?
Ano, již otevření zahrádek se na objednávkách projevilo. Důležitým faktorem pro naše prodeje je ale také počasí, a to ve stejné době hrálo trochu proti nám a provozovatelům restaurací. Takže na skutečný boom si budeme zřejmě muset ještě trochu počkat.

Jak je tomu nyní v červnu? Je už znát, že lidé si do hospod zase našli cestu, když se navíc zlepšilo počasí?
Návštěvnost restaurací se možná vrací k normálu, ale hodně záleží na jednotlivých zařízeních, jejich stálé klientele a hlavně na lokaci. Objekty, které byly prioritně zaměřeny na turisty, mají často prázdno a jen velmi obtížně získávají českého konzumenta, i když se mu snaží přizpůsobit nabídku i ceny.

Je něco, co vám koronavirové období dalo? Dá se najít i nějaké pozitivum?
Určitě ano. Po mnoha letech jsme zjistili, že není třeba být neustále v pohybu a ve vysokých obrátkách, ale že se dá i trochu zpomalit a zeměkoule se točí dál. A další věc, která mě velmi příjemně překvapila, byla lidská solidarita a snaha pomáhat. Velké poděkování patří našim zaměstnancům, kteří dodržovali všechna zavedená opatření, ne vždy příjemná, s pochopením a loajalitou.