Rychlé tempo změn již některé společnosti nestíhají. To ostatně dokládá více než polovina (52 procent) dotazovaných podnikových lídrů, kteří vnímají ve svém oboru v posledních třech letech významné narušení zavedených paradigmat vlivem digitálních technologií a „internetu všeho".
Necelá polovina (48 procentů) respondentů z globálních podniků připustila, že netuší, jak bude jejich obor vypadat za tři roky.
Nepříliš pozitivní čísla
Průzkum také ukazuje na skutečnost, že pokrok v oblasti digitální transformace probíhá přinejlepším nevyrovnaně. Některé společnosti s digitální transformací sotva začaly, mnohé zvolily polovičatý přístup. Pouze jeden ze tří dotazovaných podniků má dobře zvládnuté základní prvky digitálního podnikání.
Ani další čísla nejsou příliš pozitivní. Zhruba šest z deseti podniků nemůže dostát nejdůležitějším nárokům zákazníků - například požadavkům na lepší zabezpečení a nepřetržitý rychlý přístup ke službám a informacím. Téměř dvě třetiny (64 procent) přiznávají, že nevyužívají k rozhodování informace získané v reálném čase.
Průzkum mezi čtyřmi tisíci lídry
Výzkum dále mimo jiné doplňuje index digitální transformace podle Dell Technologies, který respondenty hodnotí na základě toho, jak sami vnímají výkon své firmy v digitální transformaci a také plán digitální záchrany.
Zjištění pocházejí z nezávislého průzkumu společnosti Vanson Bourne mezi čtyřmi tisíci lídry velkých a středních podniků z 16 zemí a 12 oborů.
Čtěte také: Samsung omezí zkostnatělé hierarchické postupy, chce fungovat jako startup