Škoda Fabia čtvrté generace poprvé vychází z modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen – právě ta umožňuje výrazné rozšíření výbavy – a změna si vyžádala i rozsáhlé úpravy v továrně. Škoda Auto v pondělí oznámila, že do úprav výrobních prostor investovala 110 milionů. Komu by se to na tak rozsáhlý projekt zdálo málo, může násobit pětadvaceti. Uvedená částka je totiž v eurech.

Nové fabie se rodí na stejné montážní lince, jako vznikají modely Scala a Kamiq. Vedle této linky však před náběhem výroby potřebovaly proměnu i lisovna a svařovna. Novinkou je i to, že řadu namáhavých operací převezmou roboti.

Automobilka Škoda Auto. Ilustrační foto.
Škodováci mohou nově dojet na směnu autobusem až k výrobní hale

Fabia čtvrté generace se dodává s pěti variantami benzinového motoru; převodovku může mít jak manuální, tak sedmistupňový automat. Délka tohoto modelu poprvé přesáhla čtyři metry: dosahuje 4108 mm. Proti předchozí generaci se o 50 litrů zvýšil objem zavazadlového prostoru: dosahuje 380 litrů.

První malý automobil modelové řady Fabia vyrobila Škoda Auto již v roce 1999. Od té doby následovalo více než 4,5 milionu dalších. Fabie se tak po octaviích staly druhým nejúspěšnějším modelem značky.