Nejprve se na start řadili jezdci na motocyklech. Jaroslav Hurt nejprve o každém stroji a téměř o každém jezdci prozradil pár zajímavostí. Zmínil se o historii vozu i o tom, jak jej majitel získal. Diváci například viděli skútr Tatran, neboli Nanuk, který koupil Zdeněk Rosa v roce 1968 a jezdil s ním jako chmelař po chmelnicích. Dále vzácný motocykl Jawa OHC, který používala veřejná bezpečnost. Objevil se tu i jeden velorex, jež řídila starostka z Krušovic Markéta Fröhlichová.
Mezi auty kralovaly jednoznačně škodovky, i když do vrchu vyjel i minicooper, polský maluch, nebo sportovní volkswagen.
Ale Jaroslav Hurt se nemohl nezastavit u každého favorita: „Vidíte, že favority už něco vydržely. Měl obrovskou výhodu, protože už měl motor OHV vpředu a součástky v motoru z kvalitnějšího materiálu. Tato auta už najezdila běžně až tři až čtyři sta tisíc kilometrů bez generální opravy. Favorit byl takové vzkříšení socialismu. Vyráběl se od roku 1987 až do roku 1995.“
S jedním takovým zachovalým kouskem bílé barvy se na start postavil Láďa Truxa z roku 1990. Stroje i jezdci pokaždé v klidu a pohodě vyjeli známou trasou na Džbán.