„Od začátku listopadu jsou Brdy a Podbrdsko představovány na facebooku a instagramu. Vzápětí zahájily provoz webové stránky brdyapodbrdsko.cz, které představují to nejlepší z turistických atraktivit,“ upozornila Kubíčková, kde hledat širokou nabídku tipů na výlety i přehled rozmanitých akcí. „Intenzivní práce byla věnována i přípravě značení více než dvou set kilometrů cyklistických tras v Chráněné krajinné oblasti Brdy a okolí. Tento projekt bude dokončen na jaře,“ připomněla.

„Brdy a Podbrdsko jsou destinací, která vybízí k pomyslnému útěku z civilizace,“ zve k návštěvě starosta Příbrami Jan Konvalinka (za ANO). „Můžete se „ztratit“ v hlubokých lesích, poslouchat ticho nebo si jen vyčistit hlavu. A kdyby už samoty a klidu bylo příliš, můžete navštívit řadu zámků a památek, ať už technických, nebo sakrálních,“ poznamenal starosta, že posláním spolku je dát vědět o místech, jež stojí za návštěvu. A také přispívat k rozvoji regionu tak, aby se mohl postavit po bok zavedených turistických oblastí, jakými jsou třeba Český ráj nebo Šumava.

Přikyvuje i krajský radní pro oblast regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu Martin Draxler (ANO), který činnost spolku bedlivě sleduje; kraj totiž stejně jako město Příbram patří k jeho zakládajícím členům. Draxler tedy naznačuje i plány do budoucna; pro příští rok bude nutné i nějaké to úřadování. „Důležitým úkolem bude splnit podmínky v novém systému podpory a řízení cestovního ruchu, který v loňském roce spustily ministerstvo pro místní rozvoj a CzechTourism,“ připomněl radní úsilí o získání certifikace.

Ta je nejen podmínkou pro přístup k dotacím, ale i dobrou vizitkou pro tým, který se zde o rozvoj turistiky stará, a doporučením pro partnery. „Bude dokládat, že turistická oblast má jasnou strategii a marketingový plán rozvoje cestovního ruchu, spolupracuje s partnery ze soukromého i veřejného sektoru a má nastavené profesionální řízení,“ vysvětlil Draxler.

Chystá se i rozšíření nabídky propagačních a informačních tiskovin, po nichž se nejen často shánějí návštěvníci, ale které také mohou přilákat nové hosty. Vzniknout má základní sada tištěných materiálů, které budou postupně doplňovány dalšími tematickými brožurami. „Marketingové aktivity budou zaměřeny na prezentaci oblasti na veletrzích cestovního ruchu Holiday World, For Bike a ITEP,“ vyzdvihla Kubíčková tři vrcholy propagačních aktivit.

Turistická oblast Brdy a Podbrdsko

- Posláním spolku vzniklého v roce 2018 je podílet se na organizaci cestovního ruchu v oblasti Brd v návaznosti na další středočeské aktivity a přispívat k jeho citlivému rozvoji.

- Působnost zasahuje na severu až k pražské Zbraslavi, odkud se turistická oblast rozbíhá jihozápadním směrem po obou stranách dálnice D4 kolem Řevnic do Mníšku pod Brdy, přes Dobříš až k Příbrami; odtud lemuje CHKO Brdy až k Rožmitálu pod Třemšínem; kouzelná a trochu divoká krajina lesů, plání a kopců s nádhernými výhledy se někdy označuje jako „zelené srdce Čech“.

- Zakládajícími členy spolku jsou Středočeský kraj, město Příbram, Mikroregion Hořovicko, město Řevnice a Ekologické centrum Orlov.

- Letošním cílem bylo rozšíření spolupráce s dalšími subjekty: vedle zakládajících členů se do činnosti turistické oblasti zapojilo jako řádný člen město Mníšek pod Brdy; na základě partnerské smlouvy byla navázána spolupráce s obcí Obecnice a firmami Rekreace Brdy a Esmarin – a rozšiřování členské a partnerské základny má být věnována pozornost i nadále.

Zdroj: Středočeská centrála cestovního ruchu