Náklady jsou 507 milionů korun. Novinářům to řekli primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě) a zástupci stavebních firem. Parkoviště bude spravovat městská firma Technická správa komunikací (TSK) a řidiči zaplatí stejně jako u dalších P+R 20 korun za den. „Vše běží podle plánu a žádné zdržení jsme zatím nezaznamenali, takže ani žádné větší problémy. Na podzim letošního roku by tak mělo být hotovo a rádi bychom stavbu zkolaudovali a otevřeli,“ řekl Scheinherr.

Hlavně pro mimopražské řidiče

Dělníci nyní pracují na železobetonovém skeletu parkovacího domu. Poté, co jej dokončí, začnou dělat fasádu a další práce uvnitř objektu, jako jsou například elektroinstalace nebo povrchy.

Dům bude mít dva vjezdy a dva výjezdy. Část patra v úrovni terénu bude vyhrazená pro vozy s alternativním pohonem a v každém patře i pro držitele průkazu ZTP. Součástí je rovněž záchytné parkoviště pro cyklisty.

Parkoviště bude určeno především mimopražským řidičům. „Očekáváme, že pomůže proti přeplňování našich ulic. Potýkáme se s nedostatkem parkovacích míst zejména tady na Černém Mostě a v Hloubětíně. Parkovací dům bude přínosem pro zlepšení situace,“ řekl místostarosta Prahy 14 Petr Hukal (Piráti).

Chystají se i další projekty

Kromě výše zmíněného P+R Černý Most III vznikne letos mezi březnem a červencem parkoviště s 80 místy v Hostivaři a na podzim je naplánováno vybudování 55 míst v Lednické ulici v Kyjích. Připravovány jsou také projekty mimo jiné v Čakovicích, Satalicích, Lipencích, Horních Měcholupech a Uhříněvsi. Projektovat se bude také DEPO Zličín a DEPO Hostivař pro asi 1100 aut.

Středočeský kraj počítá s výstavbou celkem deseti nových parkovacích domů za bezmála 900 milionů korun.

Účelem parkovišť P+R je ulevit dopravě v centru města tím, že dojíždějící nechají auto na periferii a dále budou pokračovat hromadnou dopravou. Nyní jich je v metropoli asi dvacet. Nedostatek těchto parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy.