Češi využívají vánoční nákupy k vybavení a zušlechtění vlastního bytu, domu či zahrady již řadu let. „Potřebujeme dovybavit koupelnu, hledáme nějaký hezký nábytek, hlavně skříňky a police," řekla devětadvacetiletá Kateřina z Prahy před prodejnou v pražském Zličíně, kam se vydala se svým manželem. „Něco si nadělíme pod stromeček, s něčím ale počkáme až na povánoční slevy," vysvětlila.

Dětský nábytek jde na odbyt

Velký zájem je před Vánoci zejména o dětský nábytek. Rodiče menších dětí, ale též nastávající maminky a otcové míří tradičně do obchodních center, aby vybavili pokojíčky speciálními postelemi, židlemi a stoly, válendami a sedacími soupravami. „V posledních letech se rodiče hodně ptají po sedacích vacích, které třeba naše generace ani neznala," prozradila prodavačka Jana z jedné z pražských prodejen IKEA.

V kurzu je hlavně italský a rustikální styl

Velký boom zažívají i prodejci stylového nábytku. Přibývá rodin, které jsou ochotny investovat do stylového vybavení svých interiérů i zahrad. Tradičně oblíbený je v Česku styl Provence, populární je také rustikální a skandinávský design. Největší zájem je však v posledních letech o nábytek v italském stylu.

„Letos je před Vánoci velký zájem o futuristické křeslo Bounce, které bylo původně vyvinuto pro použití na zahradě. Zákazníky přitahuje netradiční design, ale také jeho vlastnosti - při sezení totiž navozuje dojem, že levitujete," vysvětlila Tereza Rážová z showroomu firmy La Casa Nova, která se na italský stylový nábytek specializuje.