Pracovat se v uvedeném úseku má nejen letos, ale i v příštím roce; hotovo by podle nynějších plánů mělo být v listopadu 2023. Právě na příští rok je podle Bučkových slov plánována hlavní stavební činnost. Letos na podzim má dojít především na přípravné práce včetně vybudování provizorního přejezdu středového dělicího pásu poblíž 17. kilometru dálnice a v plánu jsou také práce na nedalekém mostě.

„Dále se bude pracovat na opravě protihlukové stěny u odpočívky Božkov,“ upozornil Buček na ruch kolem 19. kilometru ve směru na Prahu, kde se nejprve začne pracovat podél odpočívky. „Demontován bude také portál elektronického mýta v kilometru 16,84, což si vyžádá v nočních hodinách krátkodobé uzavírky dálnice v délce 10–20 minut.

Ilustrační foto.
Stane se ze středních Čech jedno velké město? Zastavěná je zhruba desetina

Během letošní fáze prací, tedy na podzim, se počítá pouze s postupným posouváním jízdních pruhů (ve směru ke krajnici – či naopak ke středovému pásu); vedení dopravy v režimu 3+3 jízdní pruhy ve vlastním jízdním pásu ale zůstane zachováno. „V souvislosti s opravou mostu, který překlenuje silnici III/1016 mezi Kunicemi a Strančicemi, dojde rovněž k omezení provozu na této komunikaci třetí třídy,“ doplnil Buček. „Proti původně plánované úplné uzavírce se však bude pracovat za provozu v jednom jízdním pruhu. Ten bude řízen kyvadlově semafory,“ upřesnil.

Přes zimu se pracovat nebude – avšak s příchodem jarního počasí začne ruch: dojde nejen na kompletní opravu vozovky včetně opravy odvodnění nebo na stavbu nové protihlukové stěny na úrovni Kunic. Chystají se i výměny svodidel a kompletní výměna svodidel v místě mimoúrovňového křížení Mirošovice. „Na závěr bude vozovka vybavena meteorologickými čidly, budou vyměněny kamery pro dohled na provoz a provedeno nové vodorovné a svislé dopravní značení," doplnil Buček výčet prací, které se mají stihnout do listopadu příštího roku.