Mluvčí krajského úřadu Nicole Mertinová potvrdila, že se kraj připojí jako poškozený k trestnímu řízení v souvislosti právě s tímto projektem. Připustila ale, že případnou výši způsobené škody nejsou v současné době schopni vyčíslit ani krajští politici, ani úředníci.

Právě konkrétní stanovení požadované sumy a její zdůvodnění předložením dokladů je přitom podmínkou, aby se podobným podáním soud v případném trestním řízení vůbec zabýval. Jestliže patřičné dokumenty neobdrží, sám pátrat nebude; žadatele s jeho nárokem odkáže na občanskoprávní řízení.

Okolnosti vzniku středočeských stránek pro mladé šetří pražští kriminalisté, prověřující podezření z porušení povinnosti při správě cizího majetku. Na základě výsledků znaleckých zkoumání se zdá, že trestní řízení je odůvodněné, připomněla Jana Rösslerová z ředitelství pražské policie.

Web za 1,95 milionu korun?

Česká televize naznačila, že hlavní podezřelou by mohla být bývalá středočeská mluvčí Berill Mascheková. Právě ona prý nechala web vytvořit, což kraj mělo přijít na 1,95 milionu korun (přičemž podstatná část peněz byla skutečně vyplacena). Šest týdnů poté, co byl Rath zadržen v rámci aktuálně souzené údajné korupční kauzy manipulace s veřejnými zakázkami a rezignoval na post hejtmana, nechalo vedení kraje stránky zrušit.

Kritici z řad pravicové opozice i odborníků na internetovou komunikaci označovali projekt jako málo efektivní, nedostatečně atraktivní, nenabízející dostatek informací - a vlastně nepotřebný. Navíc prý také předražený; zakázka také měla být špatně vysoutěžena. Dodavatelem se stala společnost Koch&Koch v čele s Rathovým právníkem Adamem Černým.

Zaznívaly také další výhrady; výtky se týkaly například údajné tendence budovat kult Rathovy osobnosti nebo propagovat jeho politickou stranu (ČSSD), a to za peníze z veřejných zdrojů. Pro neznalé přitom nebylo dostatečně patrné, kdo je vlastně provozovatelem stránek.