Historické vlaky zajíždějí i poměrně daleko od metropole. Parní vlak s lokomotivou Šlechtična do Úval a Českého Brodu i Čelákovic a Lysé nad Labem; třeba na Negrelliho viaduktu lze vidět také unikátní parní motorový vůz Komarek (v éře páry se jednalo o levnější řešení pro méně využívané tratě, kam se nevyplatilo pořizovat lokomotivu s vagony – přičemž i ve své době se jednalo o poměrně málo vídané řešení). Do Českého Brodu nebo Roztok u Prahy (přičemž dva vlaky si trasu protáhnou až do Libčic nad Vltavou) zase jezdí historické elektrické jednotky. V těch už, na rozdíl od páry se speciálními cenami za svezení, platí běžné železniční tarify; jak jízdné Českých drah, tak Pražské integrované dopravy.

Ilustrační foto.
Města a obce jsou na další vlnu konoronaviru připraveny s předstihem

Pražský železniční den na Masarykově nádraží, jehož program se prolíná i s Rodinným dnem Správy železnic na nádraží v Praze-Dejvicích, přitahuje pozornost už tím, že se kvůli koronavirovým omezením letos jedná vlastně o první velkou akci pro fanoušky veřejné dopravy. V hlavním městě nabízí třeba i představení Legiovlaku – a v metropoli jsou připraveny také jízdy historických autobusů či tramvají. Program však zasahuje i na další nádraží v okolí.

K nabídce Regionálního dne železnice patří zpřístupnění modelového kolejiště Klubu železničních modelářů v Roztokách u Prahy, jízdy historické drezíny a komentované vycházky v Úvalech. V Českém Brodě pak vedle výstavy modelového kolejiště ve vlakové čekárně a vystoupení kapely M.A.S.H. dokonce i otevření parkoviště B+R (nabízející možnost odložit u nádraží jízdní kolo a dál pokračovat v cestě vlakem).