Jak uvedl primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati, řešení, které v Mladé Boleslavi plánují, vzniká ve spolupráci se zdejšími hasiči a firmou Vodovody a kanalizace. „Jde vlastně o plnící stanice pro požární vodu, které jsou z části zabezpečené vodou z hydrantu, ale jejich předností je hlavně to, že zde budou fungovat tlakovací čerpadla," vysvětlil princip primátor.

Problémem současných opatření, která využívá většina měst včetně Mladé Boleslavi, je totiž především tlak. Aby byl požární vůz či cisterna naplněn vodou co nejrychleji, musí být 24 hodin garantován příslušný tlak vody. Ovšem ten může kolísat a v černých scénářích se tak prodlužuje doba, kdy budou moci hasiči s hašením požáru začít.

Tkakovací čerpadla

Tlakovací čerpadla jsou tudíž řešením, ačkoliv nijak levným. Zároveň se ale díky tomu zvětší i území, které bude pokryto požární vodou a tudíž v dosahu rychlého zásahu hasičů. V Mladé Boleslavi zatím budují dvě podobné stanice. „Právě začínáme budovat dvě stanice s požární vodou, první z nich bude na Hejtmánce a druhá v Kollárově ulici," upřesnil primátor.

Ve městě tak bude chybět ještě jedna stanice. Vzniknout by měla buď na Podlázkách před mostem, nebo u 9. základní školy. Za vybudování dvou zmíněných stanic zaplatí Mladá Boleslav kolem deseti milionů korun.

Čtěte také: Dobrovolní hasiči z Nesměřic vyjádřili podporu odsouzenému kolegovi