Mělo by se jednat o stavbu v místech kladenské průmyslové zóny na Dříni, která zasahuje také na katastrální území Buštěhradu. Vznik takzvaného logistického centra by samozřejmě s sebou přinesl také nová pracovní místa, kterých nebude vůbec málo. Práci by zde mohlo najít kolem tří stovek lidí.

Plány společnosti ovšem značně komplikuje stavební uzávěra, která omezuje nebo zakazuje v nezbytném rozsahu stavební činnost na tomto katastrálním území města Buštěhradu. Avšak ani ta podle všech informací není zcela neřešitelným problémem. Právě naopak. O možném řešení se aktuálně jedná.

„Je pravdou, že Lidl má záměr v této oblasti postavit velkosklad. Momentálně jsme se společností v kontaktu. Na těchhle pozemcích máme stavební uzávěru, připadá ale v úvahu udělení výjimky. Stalo by se tak v případě, že by dokázali dopravně vyřešit napojení průmyslové zóny z boku na silnici ke Kladne v místech, kde je nyní odbočka na Kovošrot,“ uvedla pro Kladenský deník starostka Buštěhradu Daniela Javorčeková, která opakovaně zdůrazňuje, že podmínkou pro udělení výjimky, je vybudováním nového dopravního řešení.

„Máme totiž problém s tím, že kamiony jezdí blízko města. V případě, že se tenhle dopravní problém vyřeší, tak budou moci začít stavět,“ sdělila. 

Společnost se do řešení ihned pustila. Vyjednává s Ředitelstvmí silnic a dálnic České republiky a dopravní policií. „Zatím vše nasvědčuje tomu, že by jednání mělo být úspěšné,“ dodává Daniela Javorčeková.

Informace, které sdělila starostka Buštěhradu, potvrdila také mluvčí společnosti Lidl Zuzana Holá. Přesný obsah jednání jeho aktuální stav ale zůstal v tajnosti.

„V uvedené lokalitě bychom rádi vybudovali logistické centrum naší společnosti, které by mělo zásobovat prodejny Lidl v tomto regionu. Logistické centrum by nabídlo přibližně tři stovky pracovních míst. V tuto chvíli se konají jednání potřebná pro přípravu a zahájení výstavby, nemůžeme proto zatím sdělit podrobnější informace,“ uvedla Zuzana Holá.

A co na výstavbu centra říká veřejnost? Většině lidí sklad v oblasti průmyslové zóny nevadí.

„V Kladně je hromada místa zabraného pobořenou Poldovkou, se kterým se do teď nic nedělalo. Určitě je lepší postavit logistické centrum v těchto místech, než takzvaně na zelené louce. Pracovní místa by byla dobrá hlavně pro ty, kteří nemohou daleko, jako například do Prahy,“ říká oslovený Kladeňák Michal Beneš.

Počet pracovních míst je jedna věc, to, jaké dostanou zaměstnanci centra podmínky, druhá. „Je logické, že rozvíjející se společnost hledá další možnosti k expanzi. Činí tak však v době, kdy nezaměstnanost dosahuje historického minima a na trhu výrazně převyšuje nabídka práce nad její poptávkou. Přínos stovek volných pracovních míst se tak odvíjí podle toho, jaké finanční ohodnocení a další zaměstnanecké benefity bude Lidl ochoten nabídnout. Kromě toho je pak nezbytností minimalizovat negativní dopady nové provozovny, jako může být například vliv na dopravní situaci či znečištění ovzduší nárůstem počtu kamionů. V případě, že budou splněny městem dané podmínky, není podle mého názoru důvod, proč stavbě bránit,“ myslí si o celé věci vysokoškolský student Tadeáš Řáha.

Značka obchodního řetězce Lidl se do České republiky poprvé dostala v červnu roku 2003. Aaktuálně mohou na našem území zákazníci využít služby kolem dvou set třiceti prodejen.

Na území Kladna najdete dvojici prodejen, další například ve Slaném či Novém Strašecí.