Za prvních pět dnů zaznamenalo dvě hlášení. V prvním případě však nešlo o nehodu.
V pátek 3. dubna se z Chotětova na Mladoboleslavsku ozvalo osobní auto, které ohlašovalo technickou závadu. V sobotu 4. dubna večer už však přišlo hlášení o bouračce. „Událost se stala v prostoru křižovatky Háje poblíž 45. kilometru dálnice D4 na Příbramsku, odkud si vozidlo automaticky zavolalo o pomoc po střetu s divokým prasetem,“ upřesnil Gabriel. Právě tohle byl případ, kdy řidič hovořil s operátorkou tísňové linky dřív, než se nadál. „Ta mu poskytla základní informace, jak se postarat o své bezpečí – a okamžitě na místo vyslala složky integrovaného záchranného systému,“ konstatoval.
S daty ze systému eCall v nových osobních autech (jehož čidla dokážou rozpoznat nehodu, avšak mohou nahlásit i zdravotní problémy řidiče) pracují operátoři tísňové linky 112. Takhle to funguje už dva roky – původně však tísňová volání od aut přijímala jen tři centra v republice; ta je pak předávala hasičům v příslušném kraji.
Nově se od dubna připojilo také operační středisko středočeských hasičů v Kladně. Nešlo přitom jen o zprovoznění technického zařízení. Gabriel připomněl, že spuštění ostrého provozu předcházelo také proškolení operátorů všech čtyř směn během března.