Původní podoba odpočívky pocházela ze 70. let toho minulého. Nové je ale třeba i odvodnění – včetně vybudované retenční nádrže, která je schopna zadržet případné přívaly dešťové vody.

Práce již pokročily do závěrečné fáze, potvrdil Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR. S tím, že na pojížděných komunikacích odpočívky byly dokončeny podkladní vrstvy z mechanicky zpevněného kameniva a došlo na pokládku asfaltových hutněných vrstev (stání pro kamiony mají cementobetonový kryt).

Výstavba odpočívky na dálnici D1 u Střechova.
FOTO: Stavba odpočívky Střechov na dálnici D1 se přehoupla do druhé poloviny

„Souběžně se pracuje na instalaci obrub, dláždění prstence okružní křižovatky nebo jednotlivých ostrůvků – a dokončuje se betonáž ostrůvků stání pro kamiony, konstatoval Buček. Zmínil také připojování posledních sloupů veřejného osvětlení.

Jestliže původní předpoklady hovořily o uvedení do provozu začátkem září, nyní je zřejmé, že se termín posune. Počítá se zhruba s dvoutýdenním opožděním. „V dolní části odpočívky jsme narazili na uložený kabel vysokého napětí. Požádali jsme společnost ČEZ o jeho vypnutí a odstávku, abychom v těchto místech mohli bezpečně pokračovat v realizaci plánovaných prací,“ vysvětlil Buček.

Co u vás rozhodne komunální volby? Zapojte se do velké ankety Deníku ZDE.