Jde o novou cenu udělovanou pod záštitou ministerstva pro místní rozvoj spolkem Kvalikom. Jejím posláním je upozornit na dobře zvládnutou komunikaci českých úřadů na sociálních sítích: hodnotí tedy jejich prezentaci facebookovou, twitterovou – či právě instagramovou.
Vedle krajské turistické centrály zabodoval také městys Nehvizdy na Praze-východ, a to v kategorii obcí a měst od dvou do deseti tisíc obyvatel: za facebookovou aktivitu.
Záběry odpovídající ročnímu období
Instagramové lákání turistů v podání středočeské centrály Kvalikom hodnotí nadšenými slovy: jako „ohromující“ a profil spravovaný „skutečně světovým způsobem“. Ne náhodou tak v rámci republiky vyniká svou sledovaností. Z odborného pohledu posuzovatelé chválí, že příspěvky mají jednotný styl, i když je každý pojatý originálně, a mezi fotografiemi nechybí ani záběry z dronů.
„Účelem je především nalákání k návštěvě zajímavých míst Středočeského kraje. Každá fotografie tak obsahuje i zajímavý popis. Tomu všemu vévodí profesionálně zpracované stories, které dosahují až filmařské úrovně,“ připomíná hodnocení Kvalikomu, v jehož čele stojí Vít Novák. Známý jako bývalý mluvčí radnice Prahy 10 i coby mluvčí Kanceláře prezidenta republiky.
Jak se takto chválený výsledek rodí, vysvětluje projektový manažer krajské centrály Jakub Kulhánek, který je specialistou na sociální sítě. „Spolupracuji s influencery a nadanými fotografy. Plánování feedu (zobrazované úvodní podoby kanálu) se snažím držet vizuálně atraktivní, jednotné a dávat důraz na fotografie turistických cílů z aktuálního ročního období,“ shrnul hlavní zásady. S dodatkem, že zde je kladen důraz především na obrazové vjemy.
„Informace o dění v kraji, novinkách a zajímavostech pro veřejnost pak můžete najít na jednotlivých facebookových profilech,“ upozornil Kulhánek, že každá z využívaných sociálních sítí má odlišné zaměření. Na to hned navazuje kolegyně Linda Dlouhá.
„Pokud jste ještě neobjevili facebookový účet @DestinaceStredniCechy, doporučujeme na něj zavítat – a třeba si i zakliknout odběr, abyste se mohli inspirovat jedinečnými místy Středočeského kraje,“ nabízí. „Denně na něm najdete řadu inspirací na výlety i dovolenou – a za běžné „bezcovidové“ situace také plno tipů na zajímavé kulturní akce,“ dodala Dlouhá.
Profesionálně i na šipky u schodů
Spolek Kvalikom už svým názvem dává na srozuměnou, co je jeho cílem: oceňováním kvalitní komunikace veřejných institucí ukázat i těm ostatním cestu, po níž se lze ubírat. Nezaměřuje se jen na sociální sítě, ale velkou pozornost věnuje také webovým stránkám, mobilním aplikacím či radničním zpravodajům.
Za komunikační kanály, o jejichž zlepšování a povznesení na profesionální úroveň svým hodnocením usiluje, však označuje také třeba osobní kontakt, e-mailovou komunikaci či navigační systémy v budovách.