Jde o novou cenu udělovanou pod záštitou ministerstva pro místní rozvoj spolkem Kvalikom. Jejím posláním je upozornit na dobře zvládnutou komunikaci českých úřadů na sociálních sítích: hodnotí tedy jejich prezentaci facebookovou, twitterovou – či právě instagramovou.

Vedle krajské turistické centrály zabodoval také městys Nehvizdy na Praze-východ, a to v kategorii obcí a měst od dvou do deseti tisíc obyvatel: za facebookovou aktivitu.

Záběry odpovídající ročnímu období

Instagramové lákání turistů v podání středočeské centrály Kvalikom hodnotí nadšenými slovy: jako „ohromující“ a profil spravovaný „skutečně světovým způsobem“. Ne náhodou tak v rámci republiky vyniká svou sledovaností. Z odborného pohledu posuzovatelé chválí, že příspěvky mají jednotný styl, i když je každý pojatý originálně, a mezi fotografiemi nechybí ani záběry z dronů.

Cyklostezka. Ilustrační foto
Města i kraj plánují pro cyklisty další kilometry stezek

„Účelem je především nalákání k návštěvě zajímavých míst Středočeského kraje. Každá fotografie tak obsahuje i zajímavý popis. Tomu všemu vévodí profesionálně zpracované stories, které dosahují až filmařské úrovně,“ připomíná hodnocení Kvalikomu, v jehož čele stojí Vít Novák. Známý jako bývalý mluvčí radnice Prahy 10 i coby mluvčí Kanceláře prezidenta republiky.

Jak se takto chválený výsledek rodí, vysvětluje projektový manažer krajské centrály Jakub Kulhánek, který je specialistou na sociální sítě. „Spolupracuji s influencery a nadanými fotografy. Plánování feedu (zobrazované úvodní podoby kanálu) se snažím držet vizuálně atraktivní, jednotné a dávat důraz na fotografie turistických cílů z aktuálního ročního období,“ shrnul hlavní zásady. S dodatkem, že zde je kladen důraz především na obrazové vjemy.

„Informace o dění v kraji, novinkách a zajímavostech pro veřejnost pak můžete najít na jednotlivých facebookových profilech,“ upozornil Kulhánek, že každá z využívaných sociálních sítí má odlišné zaměření. Na to hned navazuje kolegyně Linda Dlouhá.

Personál hotelu. Ilustrační foto.
Jak koronavirus zabil ve Středočeském kraji cestovní ruch? Zhruba ze 42 procent

„Pokud jste ještě neobjevili facebookový účet @DestinaceStredniCechy, doporučujeme na něj zavítat – a třeba si i zakliknout odběr, abyste se mohli inspirovat jedinečnými místy Středočeského kraje,“ nabízí. „Denně na něm najdete řadu inspirací na výlety i dovolenou – a za běžné „bezcovidové“ situace také plno tipů na zajímavé kulturní akce,“ dodala Dlouhá.

Profesionálně i na šipky u schodů

Spolek Kvalikom už svým názvem dává na srozuměnou, co je jeho cílem: oceňováním kvalitní komunikace veřejných institucí ukázat i těm ostatním cestu, po níž se lze ubírat. Nezaměřuje se jen na sociální sítě, ale velkou pozornost věnuje také webovým stránkám, mobilním aplikacím či radničním zpravodajům.

Za komunikační kanály, o jejichž zlepšování a povznesení na profesionální úroveň svým hodnocením usiluje, však označuje také třeba osobní kontakt, e-mailovou komunikaci či navigační systémy v budovách.