Chystaný obchvat, 2,5 kilometru silnice třetí třídy, má místním ulevit odvedením tranzitní dopravy mimo zástavbu. Projíždějící vozidla totiž pro obec představují značnou zátěž. Řidiči zase ocení, že budou moci frčet devadesátkou; bez omezení rychlosti daných průjezdem obcí.

„Trasa navrženého obchvatu vychází ze silnice III/00510 na hranici obcí Ořech a Zbuzany, vede nejdříve západně a dále severně od zastavěného území a napojuje se na silnici III/6002 na severovýchodním okraji obce Ořech,“ upřesnil náměstek hejtmanky Miloš Petera (ČSSD), k jehož kompetencím patří oblasti životního prostředí a zemědělství, o jaké obchvatové trase je řeč. V rámci stavby, jejíž termín zatím není určen, budou přerušeny některé současné silnice. Počítá se také s demolicí západního okraje parkovací plochy u prodejny Ford.

Papírově je stavba obchvatu rozdělena na tři části. Označeny jsou jako Západní část (směr Chýnice, Zbuzany), Okružní křižovatka (spojuje západní a východní část a napojuje obchvat na Pražský okruh neboli dálnici D0) a Východní část (směr na Prahu – Slivenec, Radotín). Nejedná se však o etapy, jež by měly být budovány postupně. Podle Peterových slov se počítá se současnou výstavbou všech tří částí; naráz by také měly být zprovozněny.

Ořech u Pražského okruhu se má dočkat obchvatuZdroj: archiv Krajského úřadu Středočeského kraje