Ceny pro návštěvnické parkování by nově měly reflektovat vytíženost dané lokality. Na ulicích má podle koncepce být vždy 15 procent volných míst, čemuž má v centru napomoci zdražení.

Vyšší parkovné pro návštěvníky by také mělo podpořit využívání podzemních parkovišť místo stání na ulici. Více by měli za parkování zaplatit i majitelé velkých a emisně škodlivějších vozidel.

Nákladní kolo.
Jak na zásobování v Praze? Pomohou nákladní kola i rezervace parkování

„Samozřejmě očekáváme dotazy ohledně případných změn ceny rezidentního parkování,“ prohlásil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). „To je otázka jednání s městskými částmi, protože systém musí být jednotný a jeho části do sebe musí zapadat,“ dodal.

„Budeme prověřovat i možnost cca 100 volných hodin ročně pro návštěvy rezidentů a cenové zvýhodnění parkujících Pražanů mimo jejich městskou část proti běžným návštěvnickým tarifům,“ dodal Pavel Richter (Spojené síly pro Prahu), předseda dopravního výboru pražkého magistrátu.

Dokument také navrhuje, aby zisky ze zón šly do speciálního fondu, který bude využíván pouze pro další dopravní opatření, například výstavbu P+R parkovišť. 

Parkovací zóny v Praze.
Zóny placeného parkování v metropoli se opět rozrostou