Skupina podle serveru do zakázek zasahovala machinacemi, díky nimž měla vyhrát konkrétní firma, nebo vydíráním dodavatelů DPP. Výhružky údajně spočívaly v tom, že pokud dodavatel nezaplatí, bude vyměněn.

SeznamZprávy se odkazují na usnesení policistů, do kterého měly možnost nahlédnout. Text prý neobsahuje celkovou částku, kterou měla skupina na úplatcích získat. Web zveřejnil také kompletní seznam jmen třinácti obviněných lidí, kteří měli do skupiny patřit. Obsahoval také podnikatele Pavla Dovhomilju, který prý na Redlovo pověření dohodl loni v červenci úplatek se šéfem společnosti Inest Ludvíkem Hegrlíkem. Ta pracuje na trase metra D, ze zakázky měla mít zisk 5 milionů korun a vyděračům měla odevzdat 2,5 až 2,8 milionu korun. Herglík serveru tuto informaci popřel.

Detektivové z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) to údajně odhalili díky odposlechům a kamerám, které nainstalovali do jednoho ze dvou Redlových konspiračních bytů v Praze, v nichž se prý skupina scházela. Tento se podle SeznamZpráv nacházel v Dlážděné ulici. 

Hlubučkovi prý přezdívali Slepičák

Hlubučkovi, který měl být jedním ze zakladatelů skupiny, přezdívali podle SeznamZpráv Slepičák, a to kvůli tomu, že chová slepice a jezdí s nimi na výstavy. Redl, který prý celou skupinu řídil, a další údajně dávali dnes už bývalému náměstkovi instrukce, co má prosadit a jaká rozhodnutí odhlasovat na jednáních dozorčí rady.

Policisté prý prostřednictvím kamer a odposlechů také odhalili, že další muž na seznamu, člen představenstva dopravního podniku Matej Augustín, dostal za úkol domluvit se s šéfem developerské společnosti Serge, belgickým podnikatelem Leonem Borensteinem, na pětimilionovém úplatku. Týkalo se to revitalizace okolí Nádraží Holešovice, což byl společný záměr dopravního podniku a firmy Nové Holešovice Development. Borenstein prý Augustínův návrh odmítl. Vyplývá to z jeho vyjádření pro SeznamZprávy.

Skupina údajně také chtěla za úplatek navýšit objem zakázek družstvu invalidů Raudo, které dopravnímu podniku zajišťuje servis nákladních aut a je jeho nejvýznamnějším dodavatelem. Podnikatel Maroš Jančovič, který také figuruje na seznamu obviněných, měl zase Dovhomiljovi měsíčně posílat 1,8 milionu korun, aby si firma Uniprog Solutions udržela s dopravním podnikem více než čtvrtmiliardovou smlouvu a mohla jí nadále poskytovat IT služby.

Petr Hlubuček.
Kauza kolem Petra Hlubučka: Policie prý obvinila více lidí, dva nedostihla

V policejním dokumentu, na nějž se SeznamZprávy odkazují, se prý objevují také dva tendry, které se odehrály mimo dosah Redla a jeho lidí. Obchodní zástupce firmy Komo-Com údajně sdělil členovi dozorčí rady dopravního podniku Michalu Zděnkovi, aby nedělal potíže zakázce na radiový systém dopravního podniku a kamery pro metro v hodnotě sta milionů korun. Nabídl mu prý 500 tisíc korun v několika splátkách, Zděnek měl ovšem odmítnout, nahlásit záležitost policistům a poskytnout jim pak cenné svědectví. Policie prý díky němu natočila, jak mu Adam hází do auta obálku se 100 tisíci korunami, což měla být první záloha. Zděnek serveru sdělil, že byl jako člen dozorčí rady opakovaně zastrašován.

Při středeční razii na pražském magistrátu, v dopravním podniku (DPP) a na dalších místech metropole se detektivům Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) podařilo dostihnout jedenáct lidí. Další dva byli podle SeznamZpráv v zahraničí, náměstek dopravního podniku Matej Augustín na Slovensku a lobbista Pavel Dovhomilja v Chorvatsku. 

Seznam obviněných

SeznamZprávy uvedly, že na seznamu obviněných jsou lobbista Michal Redl, náměstek Petr Hlubuček, podnikatelé Pavel Kos, Pavel Dovhomilja, Zakaría Nemrah, Maroš Jančovič a Jindřich Špringl. Dále na něm figurují člen představenstva dopravního podniku a ekonomický šéf Matej Augustín, Vedoucí Jednotky informačních technologií dopravního podniku Luděk Šteffel, šéf právního odboru dopravního podniku Dalibor Kučera, vedoucí odboru technické správy objektů dopravního podniku Martin Vejsada, osobní řidič Michala Redla Ivo Pitrman a obchodní zástupce firmy Komo-Com Petr Adam.

Server uvádí, že tito lidé se měli pokusit ovládnout penězovody v městské firmě s miliardových rozpočtem, tedy v pražském dopravním podniku. Organizovaná skupina se údajně začala formovat v letech 2018 a 2019, v době, kdy se Hlubuček stal náměstkem pražského primátora. Cílem prý bylo obsadit klíčové pozice v dopravním podniku, ovlivňovat výběrová řízení a od vybraných firem dostávat úplatky. Pomáhat jí v tom měli dosazení spřátelní manažeři.

Detektivové Národní centrály proti organizovanému zločinuprovedli ve středu razii na pražském magistrátu, v dopravním podniku a na dalších místech metropole. Mělo jich celkem být zhruba 40. Policisté vtrhli ten samý den také na Krajskou správu a údržbu silnic Středočeského kraje v Říčanech. Podle SeznamZpráv zásah souvisel s raziemi v hlavním městě. Dopravní podnik zadal ve čtvrtek ráno forenzní audit, který se zaměřuje na odhalení účetních podvodů, zpronevěr a podobných záležitostí.

Ilustrační foto
Středočeskou správu silnic navštívila policie. Může to souviset s kauzou v Praze

Petr Hlubuček se stal v roce 2010 starostou Lysolají. Nejprve kandidoval jako nezávislý, později za Starosty. Do hnutí STAN vstoupil v roce 2016, poté byl členem předsednictva a celostátního výboru hnutí a předsedou jeho pražské organizace. SeznamZprávy letos v dubnu informovaly o údajných nejasnostech kolem Hlubučkových nákupů bytů ve Španělsku v uplynulých letech, z nichž si část pořídil s životním partnerem a lysolajským zastupitelem Jiřím Karvánkem (STAN). Náměstek primátora ale odmítl, že by se v této souvislosti dopustil nějakého pochybení.

Hlubuček v noci na čtvrtek rezignoval na veškeré stranické funkce včetně své pozice na kandidátce. V tiskové zprávě uvedl, že tak učinil poté, co se jeho setrvání ve funkci stalo zástupným tématem některých členů zastupitelstva hlavního města pro nedůvodnou politickou kritiku hnutí Starostové a nezávislí.

Michal Redl je zlínský lobbista a byznysmen. V minulosti spolupracoval s uprchlým českým podnikatelem Radovanem Krejčířem. Redla soudy v souvislosti s kauzami kolem Krejčíře minuly díky lékařskému potvrzení o vážné duševní poruše. 

DPP je největší městskou firmou, která provozuje metro, tramvaje, autobusy nebo lanovku. Zaměstnává zhruba 11 000 lidí. Město financuje fungování podniku prostřednictvím tzv. kompenzací. Loni na ně hlavní město dalo asi 15,2 miliardy a v letošním roce je v rozpočtu vyčleněno více než 16,76 miliardy.