VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozvoj mělnického přístavu neohrozí životní prostředí

Mělník - Podle záměru společnosti Českých přístavů by v mělnickém kontejnerovém terminálu, který je jediný ve středních Čechách, měly být větší manipulační plochy a delší vlečkové koleje. Vychází to z dokumentace posouzení vlivu na životní prostředí schválené před šesti lety krajem.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Ten se za své stanovisko na začátku letošního léta opět postavil. Město tehdy trvalo na nové dokumentaci a prověření míry dopravní zátěže, související s provozem přístavu. 

Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše dopravní průzkum, zaměřený zejména na nákladní vozy, obsluhující kontejnerový terminál v přístavu, dospěl k závěru, že rozvoj přístavu probíhá v souladu s dokumentací posuzování vlivu na životní prostředí. 

„Přesto má provoz kontejnerového terminálu na chod města negativní vliv," míní starosta, podle kterého radnice žádá České přístavy, aby stávající provoz zůstal zachován, ačkoli zatím nedosahuje kapacity stanovené dokumentací.

Šetrnější a méně zatěžující provoz

V terminálu Českých přístavů postupně dochází 
k opatřením, jejichž cílem je provoz šetrnější k životnímu prostředí a méně zatěžující město. Podle předsedy představenstva společnosti Miloslava Černého má letos na podzim následovat změna povrchu jedné z manipulačních ploch na hladší s tišším provozem nebo stavba jedné ze tří plánovaných kolejí. Méně hlučné budou i dva elektrické jeřáby, které firma koupí. Změny za asi půl miliardy korun mají být hotové za čtyři roky. 

Díky delším kolejím budou moci dlouhé nákladní vlaky zajíždět hlouběji do terminálu. Sníží to i četnost zavírání železničního přejezdu v Bezručově ulici. Firma už před létem omezila počet vlaků mířících do přístavu. Začala například vozit strojvedoucí, kteří dříve jezdili lokomotivami, na směny i z práce domů auty.

Mělnický přístav, který je největší v Česku, zabírá plochu asi padesát hektarů. Nachází se tam dva kontejnerové terminály. Ročně do přístavu vpluje několik set lodí.  Denně je v terminálech odbaveno průměrně šest nákladních vlaků dlouhých šest set padesát metrů, za den vjede do přístavu přes sto kamionů a přeloží se tam průměrně tři sta kontejnerů.

Čtěte také: Začnou se už letos stavět slibovaná přístaviště? Snad

Autor: Petra Špitálská

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krajský soud v Praze se v pondělí 23. října vrátil ke korupční kauze kolem bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha.
13

Rath zavalil soud přívalem slov, předseda senátu je prý podjatý

Krajský úřad Středočeského kraje v Praze.
1

Krize středočeské koalice pokročila, námluvy ANO s ČSSD už nejsou tajné

Hejtmanka lákala pozornost ke středním Čechám. Ve Washingtonu

Střední Čechy – O lokality ve středních Čechách se nyní více zajímají členové týmů americké centrály softwarového gigantu Microsoft.

Debaty o penězích pro nemocnice může kdokoli sledovat i z domova

Střední Čechy – V úterý se sejdou zastupitelé Středočeského kraje. Jednat mají hlavně o plánu investic a o penězích pro krajské nemocnice. Jistě se zmíní i o aktuální krizi krajské koalice – k ráznému řešení však asi nepřistoupí.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Hlasujte pro Sympaťáka 42. týdne 2017

Rakovník - Vážení čtenáři, díky vstřícnosti rakovnické porodnice vám na našich stránkách přinášíme fotky nejmladších obyvatel Rakovnicka. Přivítejte s námi na světě další miminka, narozená v době od 13. - 19. 10. 2017.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT