K poslední tragické události na této trati došlo ve čtvrtek večer nedaleko nádraží v Podhořanech, které jsou součástí Nelahozevsi. Zemřel tam čtyřiaosmdesátiletý senior. Nešťastnou událost potvrdila mluvčí mělnických policistů Markéta Johnová.

„Muž přecházel koleje v místech, kde to není povoleno. Následoval střet s lokomotivou, který už strojvedoucí nedokázal odvrátit," konstatovala policejní mluvčí a dodala, že seniorovi už přivolaný lékař nedokázal pomoci a mohl pouze konstatovat smrt.

Na místě střetu vedle kriminalistů zasahovali také kralupští profesionální hasiči a jejich drážní kolegové z Kralup nad Vltavou. Nechali zastavit rychlík, který mířil do Podhořan, a evakuovali z něj zhruba šedesát cestujících. „Lidi pak převedli do zhruba dvě stě metrů vzdáleného nádraží," přiblížil zásah kolegů velitel mělnické hasičské stanice Zbyněk Štajnc.

Senior, který u podhořanského nádraží našel smrt, u dráhy nebyl sám. Kolejiště se chystal přejít i se svou manželkou, která měla ovšem větší štěstí než její muž.

Velmi dlouhá brzdná dráha

Na trati mezi Nelahozevsí a Kralupy došlo v posledních šesti letech k bezmála deseti tragickým událostem. Vlaky se v tomto úseku podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala pohybují rychlostí okolo sto kilometrů v hodině. Šance zabránit střetu člověka s vlakem je tak velmi malá.

„Pokud strojvedoucí člověka v kolejišti spatří, automaticky používají rychlobrzdu. Brzdná dráha vlaku se však pohybuje v řádech stovek metrů až jednoho kilometru. Pokud například strojvedoucí vlaku, který jede rychlostí sto kilometrů v hodině, vidí člověka na vzdálenost zhruba šest set metrů, zastaví až zhruba dvě stě metrů za ním," doplnil před časem mluvčí Drážní inspekce.

Čtěte také: Vlak ve Všenorech porazil mladého muže. Ten utrpěl vážné poranění hlavy