„Dva noví kolegové se zrovna připravují v autoškole, ale je to stále málo. Řidiči na trhu nejsou, snažíme se tedy orientovat na jiné profese a autoškolu na autobus jim zařídit a zaplatit. Zrovna teď máme v autoškole jednu paní účetní, která se rozhodla pověsit svou původní profesi na hřebík," řekl Zdeněk Abrahám.

Dodal, že tato budoucí řidička autobusu je velmi šikovná. Navíc zmínil, že dnes s posilovací a moderní technikou není už řízení taková fyzická dřina, jako dřív. „Za volanty stále častěji usedají ženy a my jsme za to velmi rádi," uzavřel ředitel firmy.

Nedostatek řidičů citelně zasáhl například i hořovickou společnost Nera, která působí v regionu už od roku 1998. Řidiči tam nyní chybí už řadu měsíců, podle zástupců této dopravní společnosti k podobné situaci za uplynulých osmnáct let už došlo, nikdy ale v takové míře, jako je to nyní.

Kritická situace

„Od října loňského roku je situace kritická," upozornil za společnost Nera Hořovice David Nešpor. „Do října nám stála tak dvě vozidla denně, v současné době jich na parkovišti stojí denně až šest," dodal s tím, že situace se nezlepšuje ani díky inzerci, řidiče neláká ani nástupní plat v rozmezí pětatřicet až padesát tisíc korun.

Zástupci společnosti DB Schenker připomínají, že kritickým faktorem v oblasti kamionové přepravy se stává nedostatek řidičů skupiny C.

„Přepravní firmy a dopravci dnes čelí skutečnosti, že mají na stole nové logistické projekty a kvalitní zakázky, ale musí odstavovat auta do depozitu kvůli dlouhodobému nedostatku řidičů a nedovolí si přijímat novou práci," okomentoval situaci na trhu Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.

Čtěte také: Základní vojenská služba dodávala profesionální řidiče do zásoby. Ti teď chybí