Ta se bude dále zvyšovat; na příští rok se chystá začlenění autobusů z částí Benešovska, Berounska, Kolínska, Kutnohorska, Mělnicka, Mladoboleslavska, Nymburska, Příbramska i Rakovnicka – a mimo to ještě městské hromadné dopravy v Kolíně, Kutné Hoře, Mladé Boleslavi a Příbrami. Naposledy se PID rozšiřovala před dvěma týdny, a to integrací Slánska 24. srpna.

Opakovaně hejtmanka v minulosti navrhovala změnu názvu tak, aby odrážel masivní zapojení středních Čech. Nic se však prozatím měnit, upravovat, pozměňovat ani doplňovat nebude. Po společném jednání radních to Deníku v pondělí potvrdili jak sama Jermanová, tak její pražský protějšek primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

Ilustrační foto.
Příměstské linky se mění. Spíš trasy než časy

Ve hře se po hejtmančiných výzvách objevilo označení MIND – jakožto označení Metropolitní integrované dopravy. Namísto vřelého přijetí však následoval všeobecný nesouhlas – přičemž panovala shoda na tom, že výraz „metropolitní“ se nelíbí prakticky nikomu. Navíc se objevily námitky, že změna oficiálního pojmenování by zbytečně přinesla spoustu administrativních těžkostí.

Z úvah o změně tedy sešlo. „Název MIND se realizovat nebude,“ konstatoval primátor Hřib. „Zůstanou zachována označení PID a SID – Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava,“ potvrdila hejtmanka Jermanová.

Jižní spojka a část Běchovic. Ilustrační foto.
Za jízdu po metropoli budou řidiči platit. Týká se to i Pražanů