Rakovničtí kriminalisté mají od uplynulého víkendu na stole další případ krádeže železničních sdělovacích telekomunikačních kabelů na Rakovnicku.
„Tentokrát zloděj udeřil během noci na trati Milostín – Deštnice, kdy ukradl sto sedmdesát metrů telekominikačního kabelu. Případ je šeřen jako podezření ze spáchání trestných činů krádež a ohorožování provozu obecně prospěšného zařízení,“ konstatoval mluvčí rakovnické policie René Černý. škoda činí bezmála sedm tisíc korun.

Za poslední měsíc se jedná už o několikátý případ podobné krádeže na Rakovnicku a Novostrašecku.

Železnice

„Zloději barevných kovů působí na železnici České republiky každoročně mnohamilionové škody. Většinou se pachatelé této trestné činnosti zaměřují na měděné součásti sdělovací a zabezpečovací techniky nebo - u elektrifikovaných tratí – na části lan trakčního vedení,“ upozornil tiskový mluvčí a vedoucí oddělení komunikace Správa železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Neznámý pachatel ukradl dále například na sedmačtyřicátém drážním kilometru železniční trati mezi stanicemi Nové Strašecí a Rynholec kabel v celkové délce 53 metrů. Svým jednáním způsobil škodu ve výši 2 915 korun.

Další případ byl oznámen z trati Praha - Chomutov v katastru území Nového Strašecí. Nastala nebezpečná situace neboť výpravčí stanice ztratil kontrolu nad dvěma železničními přejezdy, mezi stanicemi Stochov - Nové Strašecí. Svým jednáním pachatel způsobil škodu ve výši 6 500 korun.

Neznámý lapka dále odcizil na železniční trati v katastru obce Svojetín na třináctém drážním kilometru ve směru Rakovník - Louny 172 metrů sdělovacího telekomunikačního kabelu a svým jednáním způsobil škodu výši 6 tisíc 880 korun.

Obdobná událost se stala v Mutějovicích. Tentokrát byl ukraden telekomunikační kabel v celkové délce 250 metrů na devětašedesátém drážním kilometru. Škoda je 10 tisíc korun.

Tvrdé postihy

„I přes veškerou snahu SŽDC zabránit krádežím (vizuální kontroly, mechanické zajištění kabelovodů, kamerový systém) i ve spolupráci s policií, případně městkou policií je zřejmé, že této trestné činnosti nelze bez zavedení přísné evidence, častých kontrol a následně tvrdých postihů majitelů sběren druhotných surovin i samotných zlodějů, zcela zabránit. Mnohdy organizované skupiny si vybírají většinou širou trať nebo místa, kde musí být kovové součásti infrastruktury obnaženy. Ziskem několika desítek korun pak působí desetitisícové škody na železniční infrastruktuře ČR, zdržení vlaků, následné výluky a podobně. Je zřejmé, že bude nutné toto téma opět otevřít na legislativní úrovni,“ zdůraznil na závěr Pavel Halla.