Kromě Enyaqu ve dvou karosářských verzích začne automobilka Škoda do roku 2025 nabízet ještě jeden bateriový elektromobil. Po tomto datu pak ještě nejméně další dva. Všechny budou menší a levnější než historicky první elektrický vůz této značky. Vyplývá to z nové firemní strategie Next Level - Škoda 2030, kterou představitelé Škody Auto odtajnili na tiskové konferenci.

Podíl elektromobilů na celkových prodejích značky Škoda v Evropě má k závěru desetiletí vzrůst na 50-70 procent. Souběžně s tím plánuje značka posílit svoji roli na evropském trhu. Zatímco nyní se pohybuje podle svého tržního podílu v závěru první desítky nejúspěšnějších značek, do roku 2030 se chce dostat do TOP 5.

Enyaq iV Sportline je první sportovně orientovaný elektromobil značky
Zkoušeli jsme první sportovní elektromobil Škody. Pohon 4x4 spotřebu nezvýší

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer vysvětluje: „Naší novou strategií dáváme konkrétní odpovědi na otázky, jak společnost Škoda úspěšně provedeme procesem transformace a jak zajistíme, aby byla v roce 2030 ještě silnější než dnes. Značka Škoda má neuvěřitelný potenciál. Ten v příštích letech ještě více zužitkujeme, a dle něj jsme si stanovili ambiciózní cíle: chceme se vypracovat mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě, hodláme se stát vedoucí evropskou značkou v perspektivních regionech Indie, Ruska a severní Afriky a z domovské České republiky hodláme vybudovat centrum elektromobility, abychom zajistili stávající pracovní místa a vytvořili nová," sdělil.

Více prodaných levnějších modelů..

Posílit prodeje v Evropě hodlá Škoda díky  zlepšení v segmentu cenově dostupných vozů. Typickým příkladem je Fabia se základní cenou v úrovni do 14 000 eur, tedy cca 355 000 Kč.

Současně chce Škoda vylepšit svoji pozici v mnoha lokalitách mimo Evropu. Například se chce stát vedoucí evropskou značkou v Rusku, v Indii a severní Africe. Celkový odbyt se má do roku 2030 zvýšit na 1,5 milionu vozů. Současně Škoda počítá s tím, že zvýší svoji ziskovost. Rentabilita tržeb má být na úrovni minimálně 8 procent.

Pražská světová premiéra nové generace vozu Škoda Fabia
Nová Fabia versus největší konkurenti. Jak si vede vůči Sanderu, Cliu a Yarisu?

Česká republika se, podle aktuálních představ vedení Škody, má stát centrem elektromobility. Elektrická auta nebo komponenty pro ně se mají vyrábět ve všech třech výrobních závodech automobilky - tedy v Mladé Boleslavi, Kvasinách i Vrchlabí.

Více se o nových cílech Škody Auto dozvíte v podrobném rozhovoru s členem představenstva Martinem Jahnem. Ten zveřejníme již ráno.