Pro většinu z nás nepochopitelný jev. Otevřely se obchody centra Stop Shop sousedícího s budoucím Tescem, ale lidé se tam nemohou dostat. Otázky, projevy rozhořčení, občas padla i agresivnější slova.


Napříč hlavní příjezdové cestě do areálu stojí dva bagry společnosti Froněk a brání vstupu. Ve středu dokonce museli na místo policisté, kolem se pohybovala skupina najmutých siláků.


Příčina, proč technika stojí na cestě, je jednoduchá. Areál parkoviště a příjezdové komunikace před Tescem je stále staveništěm, na kterém se pracuje. Proto tam lidé nemají co dělat. Prostě bezpečnost. Bohužel ani zábrany mnohé neodradí a ti se proplétají kolem bagrů, pak mezi dělníky pracujícími na stavbě. Je to prostě nepochopitelný paradox. Otevřou se obchody – otázku, zda je to dobře nebo ne, když samotné ještě nejsou dokončené, ponecháme stranou – ale lidé se tam vlastně nemají jak dostat.


Prostě parkoviště a areál Shop centra je jedna stavba a areál a přilehlá parkoviště Tesca druhá. A na té se stále pracuje. Smůla je v tom, že příjezdová silnice je jen jediná a ta není zhotovitelem společností Froněk předána.


Situace to není nijak jednoduchá a dokud nebude stavba řádně předána, zodpovídá za ni stavitel. Tedy společnost Froněk.
Na staveniště by ale správně neměl nikdo vstupovat. Přesto je společnost ochotna tolerovat průchody lidí a průjezd aut k již otevřeným prodejnám. Má to ale ještě jeden háček.


„Investor, který nám proplácí odvedenou práci, zastavil proplacení další části peněz. Netušíme proč, dozvěděli jsme se to až od banky. Stavba byla dozorem převzata, odsouhlasena, peníze investor na účtu má, ale platby zablokoval. Pokusili jsme se o jednání, jedna ze dvou plateb sice přišla včera, další by měla dorazit až dnes. Pokud tomu tak bude, bagry během dneška zmizí, i když cesta je stále staveništěm a tedy by vlastně neměla sloužit až do převzetí investorem k příjezdu,“ vysvětlil nám jednatel společnosti Froněk dopravní stavby Jaroslav Froněk.


Podobné problémy s neplacením jako tato firma mají i další subdodavatelé stavby. Například zásobovací parkoviště u Tesca měla být betonová plošina už dávno zhotovená a Froněk měl na ni navázat dalším asfaltováním. Jenže za beton nebylo zaplaceno a tedy se nic neudělalo. A tak se vše jen zdržuje a odsunuje.


„Vemte si, že obdobné stavby jsou hotovy za půl roku, v Rakovníku se staví už od loňského září! Prostě finanční a další inženýrské problémy provázejí stavbu od samého začátku a jen ji protahují. Různé nedodělky tak brání v navazujících pracech. I my jsme měli podle plánů mít hotovo před půlrokem,“ doplnil ještě Jaroslav Froněk.