Vlastní stavba dvanáctikilometrového úseku by měla začít ještě na jaře letošního roku, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončuje výběrové řízení na zhotovitele, které začalo před rokem. ŘSD obdrželo šest nabídek, nejnižší s cenou necelých tři a půl miliardy korun podalo sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů.

„Nabídky jsou v cenovém rozmezí od 3,477 do 4,121 miliardy korun bez DPH. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení,“ informovalo ŘSD. Na stavbu má pravomocné stavební povolení, zahájení stavby předejde rozsáhlý záchranný archeologický výzkum. Řidičům by poslední ze tří úseků D6 na Podbořansku měl začít sloužit na konci roku 2026.

Zmíněné sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Stavby mostů nyní staví na D6 9,2 kilometru dlouhý úsek u Hořesedel za 1,9 miliardy korun ve středních Čechách a navazující 5,2 km dlouhou část dálnice u Hořoviček za dvě miliardy.

Úsek na jihu Ústeckého kraje bude se svými 12 kilometry nejdelší, který se mezi Prahou a Karlovými Vary postaví. Počítá se s celkem 170 stavebními objekty včetně 16 mostů a dvou protihlukových stěn. Jeden z mostů překlene budoucí přehradu Kryry. Severně od Černčic vyroste mimoúrovňová křižovatka, od které v budoucnu v souvislosti s chystaným vodním dílem povede nová silnice do Kryr.

Původně měl být úsek kratší, kvůli urychlení stavby obchvatu Lubence v letech 2018 až 2021 se čtyři kilometry D6 východně od obce z přípravy vypustily a postaví se až teď.

Výstavba dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary běží svižným tempem. V současné době D6 od Prahy končí u Krušovic, navazující úsek u Krupé chce ŘSD zprovoznit letos v srpnu. Rozestavěné jsou zmíněné obchvaty Hořesedel a Hořoviček včetně jesenické křižovatky se silnicí I/27 Žatec – Plzeň, u obou se počítá s dokončením v roce 2025. Za rok tak bude D6 od Prahy hotová k jesenické křižovatce, po dokončení úseku do Lubence se kompletní čtyřpruh protáhne až k hranicím Ústeckého a Karlovarského kraje. U Lubence je v provozu obchvat a úsek k Bošovu v celkové délce 10 kilometrů.

Čtyři části dálnice na Karlovarsku chce ŘSD stavět v letech 2025 až 2028. Jako první se zřejmě bude stavět osmikilometrový úsek Bošov – Knínice. V minulých dnech Dopravní a energetický stavební úřad zahájil stavební řízení, probíhá majetkoprávní příprava a ŘSD připravuje zahájení výběrového řízení na zhotovitele stavby. Její zahájení je v plánu v příštím roce.