Působí na trhu od roku 2006 a vznikla z nadšení a know-how jejích vlastníků. Na svou trasu z Prahy přes Beroun do Rakovníka a zpět se vydává po celé léto každou sobotu až 3. září. Koncept pravidelně jezdících veřejných nostalgických vlaků, který klub zavedl na železnici už v roce 2007, tedy s úspěchem funguje už devět let. Další podrobnosti k němu a také k Rakovnickému rychlíku nám pro Rakovnický deník popsal jednatel zmíněné firmy Bohumil Augusta. „Zachránili jsme už řadu historických motoráčků a přípojných vozů, které citlivě renovujeme a nasazujeme do provozu na české železnici. Bylo nám líto, když České dráhy začaly ve velkém vyřazovat ty krásné mašiny a vagony a šly ve velkém do šrotu. Tak jsme si začali říkat, že by se mělo také něco z toho zachránit. Také jsme jim hledali uplatnění, aby jen nestály, a to se nám daří."

To ovšem stojí nemalé peníze. „Buď je vyděláme v nákladní dopravě, což jde dnes už docela těžce, nebo musíme poskládat veřejné zdroje. Musím říci, že speciálně Středočeský kraj za hejtmana Miloše Petery a jeho odbor dopravy má v tomto směru pochopení. Fandí nám," uvedl Bohumil Augusta.
Jako první se do projektu připojilo Hlavní město Praha v roce 2010. „Tam jsme prorazili s Pražským motoráčkem. Historickým vlakem, který jezdí po Praze. Pak se postupně zapojily i Ústecký a Liberecký kraj. Nově se pokoušíme zainteresovat také Jihočeský kraj, ale nikdo tam pro to zatím moc pochopení nemá," popsal dále Bohumil Augusta. Je to již celá dekáda, kdy KŽC Doprava, s.r.o na jedenácti místech v České republice nabízí poctivou železniční nostalgii, která svojí romantikou a provedením zaujme snad každého cestujícího.

Aktuálně se tedy můžete ještě více než měsíc svézt o víkendu do Prahy zcela atypickým vlakem. Zopakujme, že Rakovnický rychlík jede na trase z Prahy, hlavní nádraží přes Karlštejn, Beroun a Křivoklát do Rakovníka a zpět. „Jako první pravidelně jezdící nostalgický rychlík je v České republice unikátem," zdůraznil Bohuslav Augusta.

Potkávat na něm budete soupravu sestávající z motorové lokomotivy řady 
T 478.2 a klasických osobních vozů v retro nátěru. Rychlík vyjíždí ráno z Prahy, hlavního nádraží proti proudu řeky Berounky do Berouna. Zde se odpojí od hlavní tratě vedoucí na Plzeň a pokračuje přes Nižbor, Zbečno a Roztoky do Křivoklátu.
V těchto místech tok Berounky opustí a údolím Rakovnického potoka dojede do historického města Rakovník. „Požádali jsme si o trasu kategorie rychlík s pravidelným jízdním řádem. Trasa Rakovničáku je tedy dělána tak, že se jedná o nejrychlejší spojení a o jednu minutu dokonce vychází lépe nežli ministerské rychlíky Rakovník – Praha, Masarykovo nádraží," odlehčil Bohumil Augusta s tím, že jezdí třívozová souprava: barový vůz, vůz pro lidi a cyklo – vůz. „Když budeme vědět, že přijde před hlášená velká frekvence cestujících, tak jsme schopni přidat další vůz či dva," konstatoval Bohumil Augusta.

A proč právě Rakovník?
V minulosti na Rakovnicku, jak vysvětlil Bohumil Augusta, existovalo několik fenoménů. Jezdil tudy legendární Bezdrev, který po celou dobu své existence tvořil jediné přímé spojení oblasti Mostecka s jižními Čechami a samozřejmě i opačně. Rychlík Bezdrev byl nejdelší rychlík v motorové trakci v České republice. „Dále existoval takzvaný Rekreák, který ukončil provoz v roce 1995. To byl přímý vlak v létě: Praha, Beroun, Rakovník bez přestupu. Dneska neexistuje spojení s Rakovníkem přes Berou na Prahu. Jedině po dvou hodinách přes Kladno. To ano. Ale na spodní trať ne. Takže jsme i tento fenomén. Vymyslet smysluplnou trasu krásnou krajinou pro jedinečnou vlakovou soupravu a dát tomu všemu nějaký větší, hlubší smysl," vysvětlil Bohumil Augusta.

Také Město Rakovník mělo pro tuto nostalgii pochopení. Starosta Pavel Jenšovský pro Rakovnický deník uvedl: „ Město podpořilo projekt sedmdesáti tisíci korunami. Pro nás je to dobrá aktivita, která přivede turisty nejen do Rakovníka, ale do celého našeho regionu, a co je důležité, předpokládáme, že se k nám tito lidé budou rádi vracet."

V tuto chvíli je už přes 
60 obcí a měst, které v České republice spolupracují na provozu nostalgických vláčků. Všechny je potřebujeme, abychom dokázali zabezpečit provoz jedenácti nostalgických vlaků, a touto cestou jim za jejich přízeň pochopitelně děkujeme," dodal Bohumil Augusta. Kromě Středočeského kraje a Rakovníka finančně podpořily provoz Rakovnického rychlíku také obce Roztoky a Nižbor.