Při vyhodnocení samozřejmě nechyběli účastníci soutěže a jejich přátelé téměř z celé republiky, z Aše, Chomutova, Mostu i Prahy.

Kategorie
V Českém poháru se loni jelo sedm závodů. Závodníkům se dva nejhorší výsledky škrtají, takže minimální účast je v pěti závodech.

„Závodník může jet i méně, ale tím nemusí nasbírat dostatečný počet bodů, takže v jeho zájmu je co nejvyšší účast," vysvětloval předseda Klubu RCA Rakovník Jaroslav Vostrý.

Pohár je ještě rozdělený na dvě kategorie, 2WD a 4WD, to znamená s náhonem na zadní kola a na všechna čtyři kola. Hodnotí se jednotlivé kategorie zvlášť a pak obě dohromady.

Těžší je podle zkušeností Jaroslava Vostrého ovládat zadokolky, auta se zadním náhonem. Auto je totiž méně stabilní. Přední kola ho někam tlačí a zadní ustřelují. Sám totiž se zadokolkami jezdí. Závodu se zúčastnilo jednačtyřicet jezdců, z toho jich patnáct startovalo v kategorii 4WD a dvacet čtyři v kategorii 2WD.

Domácí Martin Končel zvítězil v celkovém pořadí i v kategorii dvojkolek 2WD. Jaroslav Vostrý skončil na šestém místě, Milan Let na dvanáctém a Tereza Innemanová na patnáctém místě. V kategorii 2WD byl Jaroslav Vostrý na třetím, Milan Let na pátém a Michal Bechyně na dvanáctém místě. V kategorii 4WD skončil Jiří Endršt devátý.

Účastníci sezonu hodnotili jako povedenou. „Děláme to proto, že nás to baví. Je při tom legrace. Děláme si různé srandy, i když kus adrenalinu v tom také je. I když s věkem je někdy stále náročnější dostat se na dráhu a ježdění vůbec vydržet," shodli se s úsměvem zkušení a ostřílení automobiloví bardi.

Naposledy se v Rakovníku jel pětihodinový maraton. V každém družstvu byli tři jezdci s třemi auty a střídali se po půl hodině. „Auta byla pět hodin pořád na dráze, zkrátka nádhera," vzpomínal Vostrý.
Závodníci si většinou pořizují jeden typ aut. Jezdí s plastovými nebo duralovými. Postupně si je ale nějak „vytuní". Například vymění původní nápravy za duralové. Jaroslav Vostrý z Rakovníka závodí s německým Hermanem. Vylepšoval už ho několikrát. A opravu si většinou žádá po každém závodě, i když Herman je podle něj docela „držák" a zlaté auto.

„Modely dokáží jet i devadesát kilometrů za hodinu a když udělají kotrmelec, je to rána," přidal se Václav Podlešák z Aše, který jezdí se čtyřkolkou MCD: „Při jízdě musíte přemýšlet. Čím opatrněji jedete, tím jedete déle. Ale někdy se riskovat musí," sděloval zkušenosti Václav Podlešák s Aše. S tréninkem je to v Aši trochu horší. Trénovat není kde, proto závody jezdí rovnou naostro a auto dolaďuje také tam.

Nová dráha
Automobiloví modeláři v Rakovníku letos také vyzkoušeli nově zrekonstruovanou dráhu. Je na ní jedno přemostění a dvojskok na protilehlé rovince. Snad nejdůležitější je nový povrch, který by měl méně prášit a tak i méně obtěžovat okolí. Materiál jim doporučili z lupkových závodů. Čas aut se měří stejně rychle jako při závodu Formule 1. Průběžné pořadí mohou přítomní sledovat na monitoru. Závodníci ji pokřtili na konci srpna.