Let je podle něj i ostatních mužů, kteří se nadchli pro stará letadla, jen odměnou. Nejdůležitější je ta práce okolo. „A té jsme si dnes užili opravdu vrchovatě. Vše co se mohlo na letadle pokazit, tak se pokazilo. Ale jsme rádi, že to vyšlo," poznamenal Petr Havlíček. Brigadýr mohl sobotní let brát tak trochu jako odměnu, protože se do vzduchu dostane zhruba tak na dvacet hodin ročně. Je to většinou při historických akcích, nebo výjimečně při vlekání kluzáků.

Je také velmi náročné udržet stroj v dobrém technickém stavu. To se daří díky mechanikovi, kolegovi Petra Havlíčka který je profesionál a vlastní firmu na opravu letadel. Bez něj by to byl nadlidský úkol.

V sobotu si nakonec po odstranění technické závady a téměř dvouhodinovém zpoždění let užilo letadlo i posádka. Podle pilota se navzdory předpovědím počasí a pátečním obavám letělo příjemně. Byla vyšší oblačnost, nebyla turbulence. Let byl klidný, příjemný, nesvítilo sluníčko do očí.

Protože letadlo neodstartovalo včas, muselo plánovanou trasu zkrátit. Vzlétlo z letiště ve Slaném oproti původnímu plánu odstartovat z Prahy. Nad Křivoklátem navázalo na původní trasu, letělo přes obec Požáry, kde zakroužilo nad pomníkem padlých parašutistů. Přistálo v Rakovníku. Po krátké pauze doletělo na polní letiště v Kolešovicích.

„Podle plánu bychom měli letět do Roudnice nad Labem. Uvidíme podle benzínu a podle počasí, ale to zatím vypadá dobře," řekl v sobotu před odletem z Rakovníka pilot Petr Havlíček. Je profesionální pilot. Létá v malých letadlech podobných Brigadýrovi i ve větších, například na dovolenou k moři.