Dopis se jednoduše na krajském úřadě údajně ztratil. Právě v dopise adresovaném krajskému úřadu rakovničtí radní navrhovali dohodu o následných krocích ve výstavbě obchvatu města Rakovníka. „Poslední činnost, kterou zastupitelstvo udělalo, je schválení dodatku, že v letošním roce by mělo dojít v vydání pravomocného územního rozhodnutí na trasu B3, která je finančně náročná," řekl starosta Zdeněk Nejdl na vlnách Českého rozhlasu Region. Zároveň informoval, že se radní města rozhodli a Středočeskému kraji navrhli dohodu o společném postupu při realizaci této části obchvatu.

„Tvrdíme, že dále už by to měl financovat pouze kraj, protože jsme do projektové dokumentace a také do výkupů samozřejmě investovali, ale možnosti města jsou v tomto šíleně omezené," řekl Nejdl. Starosta poté dodal, že na dopis z července loňského roku z kraje nikdo zatím nereagoval. 

Na krajském úřadu však o dopise vědí, což potvrdila i Nicole Mertinová, tisková mluvčí krajského úřadu. „V souvislosti s výstavbou obchvatu Rakovníka se řešilo znění smlouvy o spolupráci veřejných zadavatelů na akci obchvatu Rakovníka," reagovala Nicole Mertinová a pokračovala: „Znění této zaslané smlouvy však bylo oproti standardnímu vzoru značně pozměněné, a to v neprospěch kraje. Vedení kraje o dalším postupu v této věci zatím nerozhodlo. V současné době se smlouva o spolupráci veřejných zadavatelů u dopravních staveb kompletně přepracovává."

Vyjádření krajské mluvčí Nicole Mertinové však šokovalo rakovnickou radnici. Ta totiž obdržela po více jak půl roce úplně jinou odpověď.

„Podle vyjádření pracovnice Středočeského kraje z 21. února letošního roku, vyřizovala tuto problematiku pracovnice, která je nyní na mateřské dovolené. Zastupující kolegové však nemohli tuto dohodu dohledat, takže se jim zmíněná dohoda bude posílat znovu," uvedla pro změnu Alida Štulajterová, mluvčí rakovnické radnice.

Kde tedy na krajském úřadě dopis z radnice skončil, je záhadou, jelikož nejprve se o dopise mluví, následně je však prohlášen za ztracený.

Největší komise

Výstavba silničního obchvatu měla být v minulých letech od vedení města a také radnice prioritou. Alespoň podle některých vyjádření, která zástupci rakovnické radnice říkali do tisku, konkrétně Rakovnickému deníku. Město kvůli tomu, aby získalo dotace z Evropské unie, dokonce sestavilo komisi pro urychlení realizace obchvatu. Ta čítala šestnáct členů a jednalo se o rekordně nejpočetnější komisi v historii rakovnické radnice.

„Musíme být připraveni, abychom finance z unijních regionálních operačních programů dostali. Pokud bychom peníze takto nezajistili, asi nebude později příliš mnoho dalších možností, kde je sehnat," vysvětloval v květnu roku 2007 tehdejší místostarosta Luděk Štíbr. Dnes se odhaduje, že by kompletní dokončení tranzitu mohlo vyjít až na 750 milionů korun, přičemž z unie by mohlo dorazit osmdesát i více procent z celkových nákladů. Zbylé finance by měly jít z kraje, protože obchvat bude komunikací II. třídy, které mu patří. Město by financovalo výkupy, směny pozemků a projektovou přípravu. I zde mohou být tyto náklady refundovány z unie jejich výše se předpokládá v desítkách milionů korun.

Starosta Zdeněk Nejdl také tehdy v roce 2007 vyřkl vůbec poprvé rok, kdy by mohl být obchvat dokončen rok 2014 měl být tím rokem, kdy z historického centra zmizí nákladní doprava.

Současnost

Město Rakovník v současné době řeší majetkové vztahy, nemá vykoupené zdaleka všechny pozemky. Navíc se stále řeší otázka, pokud by došlo k realizaci obchvatu, kde na jeho výstavbu sehnat peníze. Možnost získat drtivou část peněz z dotací z Evropské unie je už téměř minulostí, navíc Středočeský kraj řeší nyní především přivaděč z rychlostní silnice R6 do Rakovníka okolo Lišan a stát zatím neplánuje ani dostavbu rychlostní silnice R6 Praha Karlovy Vary.