V současné době město disponuje třemi kruhovými objezdy. Jeden se nachází v Pražské ulici a usměrňuje automobilovou dopravu ve směru z centra města na Prahu nebo Křivoklát.
Druhý lze najít v Plzeňské ulici, směrem k vesnicím Pavlíkov a Lubná. Vzhledem k blízkému hypermarketu, zástavbě rodinných domů a pak také parkovišti velké nadnárodní dopravní firmy je v tomto místě kruhový objezd zapotřebí.
Třetí pomáhá zlepšit plynulost dopravy v místě křížení Lišanské a Luženské ulice. Vytížen je také kvůli přilehlému obchodnímu centru. V budoucnu by v těchto místech mělo navíc vyrůst centrum ještě jedno a s ním samozřejmě i přibýt řidičů osobních i zásobovacích aut.
S dalšími kruhovými objezdy se v Rakovníku ale zřejmě jen tak nepočítá. V úvahu by vzhledem k nebezpečným a dopravně vytíženým křižovatkám v centru města přitom připadalo daleko více míst. Jedním z těch dlouhodobě diskutovaných je současná křižovatka za viaduktem v Plzeňské ulici směrem do centra. S osobní i nákladní dopravou se tu navíc kříží také autobusy všech linek, které přijíždějí na hlavní autobusové nádraží.
Že tu ale nový kruhový objezd zřejmě nevznikne, potvrdila mluvčí rakovnické policie Michaela Richterová.
„Několikrát jsme podávali žádost na jeho vybudování za viaduktem v Plzeňské ulici. Bylo nám to vždy zamítnuto s odůvodněním, že tam pro něj není dostatek místa. V této lokalitě jsme ho navrhovali zbudovat zvláště kvůli bezpečnosti a také plynulosti provozu,“ uvedla mluvčí.
Další kruhový objezd navrhovala policie zbudovat v místech křížení ulic Malinovského, Bradského a Otýlie Beníškové, a to kvůli bezpečnosti, neboť se jedná o křižovatku pod komplexem školních budov na Zátiší. I tam se ale Rakovničané budou muset prozatím bez kruhového objezdu obejít.
Nebezpečné křižovatky ale neleží pouze v blízkosti vytížené Plzeňské ulice. Třeba ta pod i nad soudem je na tom podobně. Řidiči tu v současné době musí pozorně dbát na světelnou signalizaci, která dopravu řídí. Přesto se tu nehodám často nevyhnou.
A stejné je to také na rušných křižovatkách Na Váze nebo u Tylova divadla v centru města. Ve všední dny je tu navíc kolem čtrnácté hodiny téměř nemožné projet plynule, což pochopitelně vadí nejen řidičům, ale i občanům.
Podle osloveného Vladimíra Helta jsou rakovnické kruhové objezdy příliš malé a auta se na nich často stěží vytočí. Zvláště ta nákladní, která dopravu Rakovníka zahlcují.
„Aby Rakovníkem denně projížděli stovky kamionů, by se nestávalo, kdybychom měli konečně dlouho slibovaných obchvat. Ten by to vyřešil. Jenže zatím tu není a projet městem v odpoledních hodinách je zkrátka hrozné. Mluvím z vlastní zkušenosti,“ řekl Rakovničan Vladimír Helt.
A stejnou zkušenost má z průjezdu městem Deníkem většina dotázaných občanů. Přitom otázka obchvatu byla nedávno znovu na stole, a to při jednání starosty města Pavla Jenšovského, zástupců velkých logistických firem a hejtmanky Středočeského kraje Jaroslavy Pokorné Jermanové při jejím úředním dni v Rakovníku.
A jeho výsledek? Hejtmanka všechny utvrdila, že na řešení jménem obchvat se intenzivně pracuje. Jenže právě to je formulace, kterou místní bezvýsledně slýchají už déle než deset let.