Takřka hon na potencionální zákazníky uspořádali v minulém týdnu v Rakovníku dealeři Telefónica O2. Pod rouškou digitalizace televizního vysílání navštěvovali domácnosti.


Háček je však v tom, že většina navštívených byla uvedena v omyl. Navíc zavádějící informace vedly u většiny oslovených k podpisu objednávek nabízených služeb. Právě nízkou informovanost využili dealeři k manipulaci s potencionálním klientem. „Mé pětasedmdesátileté mamince tvrdili, že jí nepůjde kabelová televize, takže jí nechali podepsat tři objednávky. Jednu na pevnou telefonní linku, druhou na digitální vysílání a třetí na poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací. Vždyť maminka nemá ani počítač. Připadá mi to neetické,“ konstatovala rozhořčeně osoba, která si přála zůstat v anonymitě.

Naše redakce má zatím nepodložené informace, že obchodníci dokonce lidem tvrdili, že se radnice na finančním dotování set – top – boxů pro příjem digitálního vysílání také spolupodílí.

Město se od spolupráce s dealery O2 distancuje.

Že by město spolupracovalo s Telefónicou O2 na digitalizaci televizního vysílání a dotovalo Set–top–boxy? „Nesmysl. Město nic podobného svým občanům nedotuje. Pokud podobnou informaci prodejci používají, jedná se o klamavou reklamu. Pak je to snad přímo na trestní oznámení,“ řekl k tomu vedoucí odboru vnitřních věcí rakovnické radnice Bohumil Štíbr, jehož odbor má podobnou problematiku na starosti.

Pod palbou dotazů je i Miroslav Bretšnajdr ze společnosti ATS Rakovník, která je správcem kabelové televize v Rakovníku. „Obrátilo se na nás několik desítek lidí s dotazem, jak že to vlastně bude s digitalizací. Důvodem jsou doslova nájezdy obchodníků na jednotlivá sídliště v Rakovníku. Ze zprostředkovaných informací je zřejmé, že obchodníci využívají v médiích diskutovaný problém digitalizace,“ sdělil Bretšnajdr.

Podařilo se nám zkontaktovat také tiskové oddělení Telefónica O2 a přibližně nastínit průběh konání dealerů v rakovnických sídlištích. „Pro pátrání po průběhu dle vašeho popisu bych potřeboval konkrétnější informace, nejlépe kontaktní údaje lidí, které by měla skupina dealerů navštívit, a kteří podepsali smlouvy. Jinak nejsme schopni dohledat konkrétnejší informace,“ nechal se slyšet tiskový mluvčí společnosti O2 Martin Žabka.